اطلاع شهرداری و مسئولین از تخلف هزار متری دختر وزیر سابق در لواسان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, تخلف دختر وزیر سابق
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه شهرداریها و مسئولین امر از تخلف زیاد و بزرگ در ساخت و ساز غیر مجاز بی اطلاع نیستند، گفت: بعنوان مثال تخلف هزار متری دختر وزیر سابق در منطقه لواسان نشان می دهد که شهرداریها و مسئولین مرتبط از انجام این تخلف مطلع بودند.

به گزارش عصر شهروند، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  عصر شهروند با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه لواسان تهران و دیگر مناطق کشور گفت: در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز اولین مقصر، مجلس شورای اسلامی است چرا که قانون مصوب مجلس، محل ایراد و سوء استفاده است.

 

وی با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تاکید کرد: این قانون تا اصلاح نشود، مشکلات همچنان باقی خواهد بود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این ماده قانونی را محل کسب درآمد و درآمدزایی برای شهرداری دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات در ابتدا باید این ماده قانونی را اصلاح کرد.

 

ابطحی افزود: افراد با سوء استفاده از این ماده قانونی تخلفات را انجام می دهند. یعنی ساخت و ساز غیرمجاز اول انجام می شود و شهرداریها می گویند بسازید و بعد در ماده ۱۰۰ برای تخلفات با پرداخت جریمه، مشکل حل خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: ریشه برخی تخلفات در ساخت و سازهای غیرمجاز، ماده ۱۰۰ قانون شهرداری است و وظیفه مجلس است که این ماده را اصلاح کند.

 

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ساخت و سازهای غیر مجاز عده ای که نفوذ، پارتی و آشنا دارند، تلاش می کنند قانون را دور بزنند و حتی برخی آشکارا و بدون مخفی کاری زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز انجام می دهند.

 

ابطحی گفت: بعنوان مثال تخلف هزار متری دختر وزیر سابق در منطقه لواسان نشان می دهد که شهرداریها و مسئولین مرتبط از انجام این تخلف مطلع بودند. چرا که این حجم تخلف، قطعا بدون هماهنگی صورت نگرفت.

 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید متخلفان را شناسائی و مجازات کند، افزود: در لواسان که منطقه خوش آب و هواست، این تخلفات با هماهنگی صورت می گیرد و دستگاه قضایی باید رصد و از تخلفات جلوگیری کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------