تداوم بارش‌ها در شمال غرب و افزایش دما در شمال شرق کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز (27 فروردین‌ماه) برای شمال غرب یعنی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود این بارش‌ها تداوم داشته باشد. 

«امین حسین نقشینه» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در استان‌های اردبیل، دامنه های زاگرس مرکزی و البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و زنجان بارش‌های پراکنده رخ می دهد.

 

وی اظهار داشت: امروز و فردا در شمال شرق کشور افزایش دمای بین 5 تا 7 درجه رخ می‌دهد اما برای روز جمعه کاهش دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می شود که با ورود این سامانه برای شمال خوزستان، ایلام، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و قم رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

 

نقشینه با بیان اینکه بارش‌ها به تدریج به مناطق مرکزی، شمال شرق و شمال غرب کشیده می‌شود، افزود: جمعه (30 فروردین ماه) دامنه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر غرب و جنوب غرب در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مناطقی از مرکز کشور هم گسترش می‌یابد و برای این مناطق هم سبب رگبار رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: جمعه انتظار می رود با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی بارش باران آغاز شده و تا چند روز نیز ادامه یابد.

 

** تهران ابری همراه با وزش باد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای تهران نیز از امروز بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و فردا آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که می‌تواند افزایش ابر و حتی رگبار و گاهی وزش باد شدید به همراه داشته باشد و در روز پنجشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری و به تدریج همراه با افزایش ابر خواهد داشت.

 

نقشینه بیان داشت: بیشینه دمای امروز تهران به 25 درجه بالای صفر و فردا به 26 درجه بالای صفر می رسد و پنجشنبه با چند درجه خنک‌شدن به 23 درجه بالای صفر خواهد رسید، همچنین کمینه دمای امروز تهران ١4 درجه بالای صفر بود که فردا نیز همین میزان خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: از امروز روند افزایشی دما در بندرعباس آغاز می‌شود و بیشینه دمای امروز در بندرعباس 29 درجه بالای صفر، فردا ٣٠ درجه و پس فردا 31 درجه بالای صفر خواهد شد.

 

وی یادآورشد: اهواز با 35 درجه بالای صفر، ساری 29 درجه و قم 28 درجه گرم‌ترین و شهرکرد با 2 درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق کشور در 24 ساعت گذشته بودند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------