ارتش: یک ماه مرخصی برای سربازان مناطق سیل زده/ انتقال محل خدمت آنها به نزدیکترین نقطه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فرمانده نیروی زمینی ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سربازان مناطق سیل زده یک ماه مرخصی و محل خدمت آنها به نزدیکترین نقطه انتقال خواهد یافت همچنین سربازان امدادرسان به مردم هم یکماه مرخصی و تغییر محل خدمت به اختیار خواهند داشت. 

به گزارش شبکه خبر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در برنامه تیتر امشب گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد انقلاب است و بعد از انقلاب کارویژه های بخصوصی را از خود نشان داده است و درجایی که باید اشداء علی الکفار باشد به فرمان مقام معظم رهبری جان نثاری کرده است.

 

امیر افزود: ارتش در دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده است که حاصل ولایتمداری ارتش است. ارتش توانسته است روح انسانی و پیروی از رهبری را جاودانه کند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه درباره واکنش ارتش در دفاع از مرزهای کشور گفت: با توجه به بصیرت مقام رهبری و سامانه های اطلاعاتی در ارتش و با توجه به تبحر و حضور ارتش در مرزها امکان غافلگیری ارتش صفر است.

 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: زمانی که داعش بخش هایی از عراق را تصرف کرد نیروی زمینی ارتش با تمام توان در مرزها حضور داشت و حتی در بیرون از مرزها نیز قابلیت حضور داشتیم و حضور ارتش در کنار سپاه پاسداران ضرب شصتی به داعش وارد کرد که آثاری از تکفیری ها برجای نمانده است.

 

او افزود: نیروی زمینی ارتش 23 رسته دارد و با اطاعت از فرامین رهبری نهضت خودکفایی را به معنای واقعی معنا بخشیده است.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما نه تنها تولید داریم بلکه می توانیم به کشورهای همسایه صادرات فناوری و ابزار و لوازم را داشته باشیم.

 

امیر افزود: امروز می توانیم با افتخار بگوییم که هم پای ارتش به فناوری های روز باز شده هم پای دانشگاه ها به ارتش باز شده است و انواع موشک ها و رادارها و .. را تولید می کنیم.

 

او افزود: ارتش با اتکا به علم و دانش به فناوری های روز دنیا همچنین در تولیدات خود حتی از تولیدات روز دنیا نیز فراتر رفته است.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بایستی چشم وسیع داشته باشیم تا ماورای دشمن را ببینیم؛ با فناوری هایی که در خدمت ارتش است و با بهترین رادارهای تولید سیستم دفاعی داخل کشور و انواع سیستم های هشدار می توانیم مراقبت از مرزها را با تکیه بر تکنولوژی و فناوری های روز دنیا داشته باشیم و به جایی رسیده ایم که امن ترین مرزها را داریم.

 

امیر افزود: در روز ارتش و مناسبت های مختلف آخرین دستاوردها را که برای دشمن قابل بهره برداری نباشد به نمایش می گذاریم. امسال نیز در روز ارتش صلابت نیروهای مسلح را با رژه خود به نمایش خواهیم گذاشت.

 

او افزود: در رژه هوایی از هواپیماهای صاعقه و کوثر استفاده خواهیم کرد. نیروی زمینی ارتش بزرگترین ناوگان بالگردها را در منطقه در اختیار دارد که در آینده نزدیک نیز در تولید بالگردها به خودکفایی خواهیم رسید.

 

امیر حیدری افزود: با توجه به تهدیدات دشمن ناوگان ارتش تغییر ماهیت داده اند که یک رژه هجومی متفاوت در استان ها را نیز خواهیم داشت. همچنین در یک گستره وسیع رژه امدادی را نیز با امکانات و تجهیزات خواهیم داشت.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در روز ارتش در فناوری های خاص روز مثل انواع سامانه های سیگنالی، انواع پهپادها، انواع موشک های ضد زره و موشک های بالگردی نیز رونمایی خواهیم داشت.

 

امیر حیدری افزود: نیروی زمینی ارتش طبق قانون اساسی که حفظ استقلال کشور را به عهده دارد باید همیشه به فکر استقلال خود باشد که ارتقای تحرک و کارآمدهای یگان ها را بر اساس نیاز روز در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه، تحولات بر اساس رصد تهدیدات آینده دشمن خواهد بود تاکید کرد: متناسب با تهدیدات دشمن ساختار مربوطه را به وجود می آوریم که یکی از آنها تیم های متحرک هجومی با قدرت خرد کننده و تهاجم بالا مقابل دشمن خواهد ایستاد. همچنین نیروهای واکنش سریع قوی تر از نیرو های هجومی هستند که برای مقابله با دشمن و تهدیدات آموزش های سخت و خاصی دیده اند.

 

امیر حیدری افزود: در نگاه انسانی و اسلامی بزرگترین تفاوت ما با ارتش دنیا این است که در راس ما فرمانده قوا به عنوان یک انسان الهی و جانشین امام زمان(عج) قرار دارد و هیچ ارتشی از ارتش های دنیا از این ضریب معنویت برخوردار نیست و قدرت ما برای آرامش کشور است.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره امداد رسانی در مناطق سیل زده نیز گفت: ارتش ما به دلیل ساختار خوبی که دارد همیشه پا در رکاب است. ارتش با انگیزه فداکاری که دارد همیشه در خدمت مردم است و این یک واقعیت است که در سیل گلستان قبل از ستاد بحران در منطقه حضور یافتیم.

 

امیر حیدری افزود: ارتش نه تنها در گلستان بلکه در خوزستان و لرستان نیز به موقع عمل کرد و تا پایان سیل و لایروبی خیابان های لرستان در خدمت مردم بودیم.

 

او افزود: همچنان 21 یگان عمده تخصصی در گیر سیل داریم و تا آرامش کامل مردم در کنار مردم خواهیم بود. 12 هزار داوطلب برای بکارگیری در امداد رسانی ها اعلام آمادگی کردند. 700 ادوات و ماشین آلات ارتش و 4 بیمارستان صحرایی در منطقه داریم. بالگردهای ارتش 880 سورتی پرواز در مناطق درگیر سیل داشته اند و مردم را به مناطق امن رساندند و 3 هزار و 100 مصدوم را جابجا کرده ایم.

 

امیر افزود: بیش از 7 هزار نفر که گرفتار سیل شده بودند در داخل پادگان ها و خانه های سازمانی ارتش جایگزین شده اند. 71 نفربر دوزیست ارتش در گلستان، آق قلا و سایر نقاط سیل زده کمک کرده اند. همچنین 110 پزشک داوطلب وظیفه در قالب پست امدادی در مناطق سیل زده امداد رسانی می کنند.

 

امیر در ادامه خبر خوشی هم برای سربازان داشت که گفت: با اجازه فرمانده کل ارتش در مقابل روحیه داوطلبی سربازان اعلام می کنم تمام سربازانی که اهل مناطق سیل گرفته هستند یک ماه مرخصی خواهند داشت و در هر شهری که خدمت می کنند به نزدیک ترین نقطه ای که سیل گرفته هستند منتقل می شوند همچنین به دیگر سربازان شهرهای مختلف که در سیل اخیر امداد رسانی کرده اند نیز یک ماه مرخصی داده خواهد شد و این اختیار را خواهند داشت که محل خدمت خود را انتخاب کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------