طرح های شبانه پایتخت برای کاهش ترافیک روز و رفع شب مردگی است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,طرح های شبانه در تهران
بهاره آروین عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف از اجرای طرح های شبانه در تهران به عنوان «شهر ماه» رفع شب مردگی، رونق کسب و کار و کاهش ترافیک روز است. 

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مصوبه الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه جامع احیای زیست شبانه تبصره ای داشت که براساس آن شهرداری مکلف شد از نیمه شعبان به صورت آزمایشی و پایلوت این طرح را در پنج محور اجرا کند.

 

این عضو شورای تهران گفت: از جمله اهداف اصلی این است که ترافیک روز را به شب منتقل کنیم و مردم این امکان را داشته باشند که برای برخی از امورشان به جای روز از ساعات شب هم استفاده کنند.

 

آروین افزود: این محورها شامل تجریش، میدان ولیعصر(عج)، میدان نبوت، فلکه دوم صادقیه و میدان نماز در شهرری می شود.

 

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از دیگر اهداف این است که اصناف بتوانند از 12 تا 3 بامداد باز بمانند، فعالیت مشاغل سیار بی کانون هم مجاز باشد و مصداق سد معبر نیز تلقی نشود.

 

وی گفت: این طرح که با نام شهر ماه اجرایی شده در تعامل موثر بین فرمانداری تهران، نیروی انتظامی و شهرداری انجام گرفته است.

 

آروین با بیان اینکه در اطلاع رسانی باید قوی تر عمل کنیم و اطلاع رسانی بهتری داشته باشیم افزود: امیدواریم تا پایان ماه رمضان این طرح به شکل مطلوب اطلاع رسانی شود که بعد از ماه مبارک نیز این محورها را به طور آزمایشی داشته باشیم و از نتایج آن برای اجرای طرح در یک محور هر منطقه از شهر استفاده کنیم.

 

**علت تغییر نام حیات شبانه

عضو شورای شهر تهران همچنین درباره تغییر نام طرح از «حیات شبانه» به «شهر ماه» نیز توضیح داد: برای اینکه سوء برداشت نشود و ممکن است این عبارت، ترجمه تحت لفظی برخی کلماتی باشد که در سایر فرهنگ ها معنای دیگری داشته باشد تصمیم گرفتیم عنوان طرح را به گونه ای انتخاب کنیم که حاوی و نشان دهنده اهدافش باشد.

 

وی ادامه داد: برای رفع هرگونه ابهام طرح به گونه ای معرفی شد که اهداف اصلی آن که رونق اقتصادی و کسب و کار در ساعات شب است نمایان شود.

 

آروین در عین حال با بیان اینکه اصراری بر عنوان خاصی برای این طرح نداریم گفت: می‌خواهیم آسیب های که در شب به دلیل شب مردگی در تهران ایجاد شده از جمله برخی ناامنی ها و هجوم مردم برای انجام کارها در روز را مدیریت کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سایر شهرها از جمله مشهد مقدس هم این طرح اجرا شده و مشکلی نداشته افزود: گزارش‌های نیروی انتظامی نیز نشان می دهد که رفع شب مردگی و حضور مردم در فرآیند کاهش آسیب ها و جرایم امنیتی به ارتقا و تثبیت امنیت مناطق کمک می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------