کودک آزاری در رتبه نخست خشونت های خانگی است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, کودک آزاری
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس آمار و داده های موجود، در گروه خشونت های خانگی ،کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسر آزاری ،سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد. 

رضا جعفری در گفت و گو با  ایرنا افزود: کودکان و زنان به دلیل ضعف قوای جسمانی و وابستگی اقتصادی به سرپرستان از جمله مهم ترین گروه های در معرض خطر خشونت و سوء رفتار محسوب می شوند.

 

وی اضافه کرد: در بین اشکال مختلف کودک آزاری ،کودک آزاری از نوع غفلت و بی توجهی دارای فراوانی بیشتر و سپس کودک آزاری جسمانی، روانی، عاطفی و در نهایت خشونت جنسی قرار دارد.

 

  *خشونت خانگی، پدیده ای پنهان است

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: خشونت خانگی پدیده ای پنهان می باشد که در فضای خصوصی خانه صورت می گیرد و بنابراین تا گزارش نشود امکان مداخله نیز وجود نخواهد داشت.

 

جعفری افزود: با توجه به گسترش کمی اورژانس اجتماعی مطابق با ماده ۸۰ برنامه شسم توسعه، امکان شناسایی و کشف موارد خشونت بیشتر از گذشته امکان پذیر شده است با این وجود حقیقت این است که خشونت خانگی پدیده ای پنهان می باشد که در فضای خصوصی خانه صورت می گیرد و بنابراین تا گزارش نشود امکان مداخله نیز وجود نخواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: از این رو ، موضوع مسئولیت پذیری شهروندان جهت گزارش موارد مشکوک در بین اعضای خانواده و محیط آموزشی اهمیت مضاعف می یابد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------