فرار از خدمت سربازان؛ بیشترین جرم در سازمان قضایی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فرار از خدمت
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان به بیشترین تخلفات در سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: فرار از خدمت سربازان، بیشترین جرم در سازمان قضایی محسوب می‌شود. 

به گزارش ایسنا، محمد حنیفه‌نظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به بیشترین تخلفات در سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: فرار از خدمت سربازان بیشترین جرم در سازمان قضایی محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی اقدام مناسبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود که در این حوزه هم برای کادر و سربازان وظیفه دوره‌هایی برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به علل تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار کرد: به موجب ماده یک قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح مصوب 1382، قانون تعیین حدود صلاحیت دادسراها و دادگاه‌های نظامی و مجوزهایی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشخاصی که به جرایم خاص آنان در دادسراها و دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌شود، در صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

 

وی با اشاره به اهمیت وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح، اضافه کرد: از جمله اهداف فعالیت این سازمان تسریع در رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح، قاطعیت در رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح از اهداف تشکیل این مرجع است.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با بیان اینکه میزان دوره آموزشی سربازان نیز ۱۷ دوره به میزان ۴ یگان بوده است، گفت: در این راستا 2410 نفر - ساعت آموزش ارائه شده است.

 

وی همچنین درباره مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز خاطرنشان ‌کرد: در زنجان پرونده مسن نداریم و به لحاظ تخصصی بودن کار این سازمان رسیدگی به پرونده‌های وارده در اسرع وقت انجام می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------