سارقان بیشتر به کدام محله ها سر می زنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
بر اساس یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در شهر تهران ساکنان منطقه‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان سرقت از منزل در محله‌شان را گزارش کرده‌اند. 

به گزارش مهر، آمار سرقت به ویژه سرقت‌های خرد افزایش داشته است. این را مسئولان نیروی انتظامی می‌گویند. درپژوهشی که اخیراً توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران از کیفیت زندگی در محلات تهران منتشر شده، محلاتی که بیشتر در برابر سرقت خودرو و منزل آسیب پذیرهستند، مشخص شده است. برخلاف تصور معمول که خانه‌های مناطق شمالی برای سارقان جذاب‌تر هستند اما نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد ساکنان مناطق ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشتر از سرقت در محله شأن گلایه مند هستند.

 

شیوع سرقت از منازل

بر اساس یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در تهران، یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری، سرقت از منازل است. در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، از افراد خواسته شده است تا اعلام کنند چقدر سرقت از منزل در محله‌شان شایع است.

 

بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان سرقت از منزل در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۳، ۱۶ و ۱ دارای کمترین سرقت از منازل، از دیدگاه شهروندان هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان سرقت از منازل، از نظر ساکنان، در محله‌های دریا (۲۱)، هلال‌احمر (۱۱)، کاظم‌آباد (۴)، امامت (۱۳) و راه‌آهن (۱۱) وجود دارد. در مقابل در محله‌های اوین (۱)، نیاوران (۱)، شیخ‌هادی (۱۱)، شهرک شهرداری (۲۱) و چیذر (۱) کمترین میزان سرقت از منازل اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع سرقت منازل از دیدگاه شهروندان در ۹۳ محله، بالاتر از حد متوسط است.

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سرقت

 

شیوع سرقت خودرو یا سرقت از خودرو 

سرقت از خودرو یا سرقت خودرو یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری است که در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری مورد توجه قرار گرفته و از افراد خواسته شده است تا اعلام کنند چقدر سرقت از خودرو یا سرقت خودرو در محله‌شان شایع است. بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۵، ۷ و ۱۲ بیشترین میزان سرقت از خودرو یا سرقت خودرو در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۶، ۱ و ۷ دارای کمترین سرقت از خودرو یا سرقت خودرو از دیدگاه شهروندان هستند.

 

در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان این شاخص از نظر ساکنان، در محله‌های شهرک استقلال (۲۱)، هلال‌احمر (۱۱)، دریا (۲)، امامت (۱۳) و راه‌آهن (۱۱) وجود دارد. در مقابل در محله‌های نیاوران (۱)، شهرک شهرداری (۲۱)، غزالی (۲۱)، چیذر (۱) و هفت‌چنار (۱۰) کمترین میزان سرقت از خودرو یا سرقت خودرو اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع سرقت از دیدگاه شهروندان، در ۱۷۸ محله بالاتر از حد متوسط است.

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سرقت

 

شیوع زورگیری در محله 

به گزارش مهر، یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری در برخی نقاط شهری، زورگیری است. در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، از افراد خواسته شده تا اعلام کنند چقدر زورگیری در محله‌شان شایع است. بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۱، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان زورگیری در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۱، ۳ و ۵ دارای کمترین فراوانی زورگیری از دیدگاه شهروندان هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان زورگیری از نظر ساکنان، در محله‌های هلال‌احمر (۱۱)، پونک (۲)، راه‌آهن (۱۱)، عباسی (۱۱) و بازار (۱۲) وجود دارد. در مقابل در محله‌های نیاوران (۱)، گلابدره (۱)، شهرک شهرداری (۲۱)، غزالی (۲۱) و شیخ‌هادی (۱۱) کمترین میزان زورگیری اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع زورگیری از دیدگاه شهروندان، در ۴۲ محله بالاتر از حد متوسط است.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سرقت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------