باد و گرد و خاک در نواحی شرقی کشور/ دمای تهران باز هم ۴۰ درجه می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش پنج درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور طی امروز و فردا از افزایش شدت باد و وقوع گرد و غبار در شرق کشور به ویژه منطقه زابل خبر داد. 

احد وظیفه تاکید کرد: امروز (سه‌شنبه هشتم مرداد) در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان، خرسان شمالی و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

او با اشاره به اینکه فردا چهارشنبه (۹ مرداد) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: تنها در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما، حدود سه تا پنج درجه پیش‌بینی می‌شود، گفت: پس‌فردا پنجشنبه ۱۰ مرداد با نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل و گیلان، ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. در این روز در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

 

وظیفه با اشاره به اینکه در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) در کل سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود، گفت: در این مدت در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در شرق کشور افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: پدیده غالب به ویژه در منطقه زابل طی سه روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود. افزون بر این طی پنج روز آینده شرق  دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (چهارشنبه ۹ مرداد) هوای تهران صاف است. پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای تهران در این روز به ۳۹ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۶ درجه سانتیگراد برسد. همچنین پس‌فردا (پنجشنبه ۱۰ مرداد) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۴۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------