۱۱ هزار دانش‎‌آموز اصفهانی ترک تحصیل کردند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,دانش‎‌آموز
بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان چهار هزار و ۸۰۴ دانش آموز در مقطع ابتدایی و شش هزار و ۲۶۶ دانش آموز در مقطع متوسطه ترک تحصیل کرده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از شهین جوانی، با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها در تمامی نواحی استان اصفهان اظهار کرد: هر سال یک روز قبل از بازگشایی مدارس جشنی با عنوان"جشن شکوفه‌ها"برای دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی برگزار می‌شود تا لحظاتی ماندگار برای آنها ایجاد شود.

 

وی افزود: امسال جشن شکوفه‌ها برای ۸۴ هزار ۳۰۰ دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار نوآموز پیش دبستانی به منظور آشنایی با محیط مدرسه و معلمان برگزار شد؛ پیش بینی آموزش و پرورش امسال ثبت نام ۸۵ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۶۰ هزار نوآموز پیش دبستانی بود، البته در مقطع پیش دبستانی باید ۸۲ هزار نوآموز به مراکز آموزشی مراجعه می‌کردند، اما به دلیل اجباری نبودن این مقطع آمار به دور از پیش بینی ما بوده است.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در خصوص پیش‌بینی‌های وی برای سال تحصیلی جدید ادامه داد: امسال متفاوت‌ترین سال آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد بود زیرا دانش آموزان در حالی به مدارس پا می‌گذارند که آموزش و پرورش جشن صدمین سال ایجاد خود را جشن می‌گیرد.

 

وی در خصوص آمار تارکان تحصیلی مقطع ابتدایی در استان اصفهان اظهار کرد: آماری که از وزارت به دست ما رسیده است تعداد چهار هزار و ۸۰۴ نفر بوده است که این تعداد آمار کل بازماندگان تحصیلی ابتدایی در استان اصفهان بوده است؛ از این تعداد دو هزار ۱۴۱ نفر دختر و دو هزار ۶۶۳ نفر پسر هستند.

 

شناسایی یک هزار و ۵۸۰ دانش آموز تارک تحصیل

جوانی اضافه کرد: آموزش و پرورش با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط توانست هزار و ۵۸۰ نفر از تعدا تارکان تحصیل را شناسایی کند که از این تعداد ۴۲۳ نفر تا بدین لحظه جذب و در مدارس ثبت‌نام شده‌اند و هزار و ۵۷ نفر از این تعداد نیز به دلایل مختلف جذب نشده و از تحصیل جامانده‌اند.

 

وی افزود: در مجموع آمار شناسایی بازماندگان تحصیلی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته و به ۳۲ درصد شناسایی رسیده که امید است با همکاری مردم و معرفی کسانی که از تحصیل جامانده‌اند به این آمار و تحصیل عمومی کمک شود؛ بدسرپرستی، معلولیت شدید، مهاجرت و فوتی و عدم باطل شدن شناسنامه از جمله مهم ترین دلایل عدم جذب افراد شناسایی شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در خصوص وجود مدارس دو شیفته در دوره ابتدایی در استان اصفهان گفت: با وجود اقداماتی که انجام شده است و سعی و تلاش مدارس برای دو شیفته نشدن مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی هنوز مدارس دو شیفت در استان وجود دارد.

 

وی در خصوص پیامدهای منفی مدارس دوشیفت ادامه داد: کاهش سطح کیفی آموزش مهم‌ترین پیامد منفی این مدارس است، اما با وجود سعی و تلاش مدارس راهی جز برگزاری کلاس‌ها در دو نوبت نیست.

 

کانکس‌های درس جمع شد

جوانی در خصوص برگزاری کلاس‌ها در مکان‌هایی همچون نمازخانه یا انباری و تغییر کاربری آنها تصریح کرد: در سالیان گذشته وقتی پایه ششم بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌ها وارد مدارس شد مواردی همچون تغییر کاربری انباری و تبدیل آن به کلاس درس یا برگزاری کلاس در نمازخانه پیش آمد.

 

وی افزود: این موارد در سالیان اخیر با دو نوبته شدن مدارس حل شده است و وضعیت نابسامان کمبود فضای آموزشی حل شود، در سالیان گذشته بحث کانکس کلاس درس نیز در برخی مدارس گفته شد، اما امسال سعی بر آن شده است تا به طور کامل جمع آوری شده است و به ناچار برخی از مدارس به صورت دو شیفت اجرا شود.

 

همچنین سید محمد ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آمار تارکان تحصیلی مقطع متوسطه اظهار کرد: در کل شش هزار و ۲۶۶ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم از تحصیل جامانده اند که از این تعداد دو هزار و ۲۹۹ دانش آموز از مقطع متوسطه اول و سه هزار و ۳۲۹ دانش آموز از مقطع متوسطه دوم هستند.

 

وی افزود: در مقطع متوسطه اول پایه هفتم با ۸۱۹ دانش آموز، نهم با ۷۸۶ دانش آموز و هشتم با ۶۹۴ دانش آموز به ترتیب بیشترین تارکان تحصیلی را داشته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------