طیبه سیاوشی: تمام ورزشگاه‌های لیگ برتر آماده میزبانی از زنان هستند/ در مجلس پیگیر موضوع فروش بلیت به زنان هستیم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,طیبه سیاوشی
طیبه سیاوشی درباره اولتیماتوم فدراسیون جهانی و موظف کردن ایران برای اجازه ورود زنان به ورزشگاه در همه بازی‌های ملی و غیرملی گفت: وزارت ورزش و جوانان که متولی امر ورزش در کشور است اعلام کرده زیرساخت‌ها برای ورود زنان به استادیوم‌ها مهیاست. 

به گزارش اعتمادآنلاین، درست چند ساعت مانده به آغاز دربی تهران، خبری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که بیشتر از خود دربی اهمیت پیدا کرد: «قرار است در بازی‌های بعدی خانم‌ها در بازی‌های لیگ و ملی به استادیوم بیایند.» این جمله‌ای بود که از بلندگوی ورزشگاه آزادی گفته شد تا امید‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه زنده شود.

 

چند روز پیش بود که نمایندگان فیفا راهی تهران شدند تا از زیرساخت‌های ایران بازدید کنند. بعد از بازدید آن‌ها فدراسیون جهانی اعلام کرد با توجه به قوانین داخلی ایران زیرساخت‌های فوتبال در این کشور کاملاً آماده حضور زنان در ورزشگاه است.

 

پس از آن بود که فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات هیات فیفا نشان می‌دهد هیچ مانع جدی‌ای سر راه انجام اقدامات لازم در ورزشگاه آزادی برای بازی ایران و کامبوج در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) وجود ندارد.

 

فدراسیون جهانی فوتبال در پایان این بیانیه آورده بود: «موضع فیفا محکم و شفاف است: زنان باید اجازه ورود به همه استادیوم‌های فوتبال ایران برای تماشای همه مسابقات را داشته باشند.» جمله‌ای که نشان می‌دهد فیفا از مسئولان فوتبال ایران می‌خواهد تا شرایط را برای حضور زنان نه تنها در دیدار‌های ملی بلکه برای حضور در بازی‌های لیگ هم آماده کنند.

 

آن‌ها خیلی مستقیم به ایران هشدار داده‌اند که در صورت اجرا نشدن این قانون فیفا، با فدراسیون فوتبال ایران برخورد خواهند کرد.

 

حال یکی از نمایند‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتمادآنلاین از آماده بودن زیرساخت‌ها برای حضور زنان در استادیوم‌ها خبر داده است. او اعلام کرد وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور تضمین داده که می‌تواند حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مدیریت کند.

 

طیبه سیاوشی در گفتگو با اعتمادآنلاین درباره اولتیماتوم فدراسیون جهانی و موظف کردن ایران برای اجازه ورود زنان به ورزشگاه در همه بازی‌های ملی و غیرملی گفت: وزارت ورزش و جوانان که متولی امر ورزش در کشور است اعلام کرده زیرساخت‌ها برای ورود زنان به استادیوم‌ها مهیاست. این وزارتخانه حضور زنان در ورزشگاه را تضمین کرده است.

 

این عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: مشکل اصلی ورود زنان به ورزشگاه‌ها، خروج آن‌ها از استادیوم‌ها بود که آن هم حل شده است. حالا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند بازی‌های تیم ملی بهترین شروع برای حضور زنان در ورزشگاه است.

 

من هم موافق این موضوع بودم که ورود زنان به ورزشگاه با بازی‌های ملی استارت بخورد تا آرام‌آرام ذهنیت‌ها برای حضور زنان در تمام بازی‌های فوتبال ایران آماده شود.

 

او سپس به حضور زنان در بازی‌های لیگ برتر اشاره کرد: بیشترین مشکلی که در رابطه با حضور زنان در بازی‌های لیگ مطرح است، فضای غیرمودبانه و غیرفرهنگی موجود در ورزشگاه‌هاست. همین موضوع باعث شده برخی افراد اعلام کنند که زنان نباید در چنین فضا‌هایی حضور داشته باشند.

 

اما در زمان پخش بازی‌های جام‌جهانی در ورزشگاه آزادی خانواده‌ها با هم به استادیوم آمدند و هیچ‌گونه مشکلی هم رخ نداد.

 

او توضیح داد: استفاده از الفاظ زشت در همه کشور‌ها رخ می‌دهد، اما باز خانواده‌ها با هم به ورزشگاه می‌روند و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید بلکه افرادی که با اکثریت همراه نیستند خودبه‌خود در انزوا قرار می‌گیرند. متاسفانه جوانان ایران فضایی برای تخلیه هیجان خود ندارند.

 

تنها جایی که یک جوان می‌تواند هیجان خود را تخلیه کند همین استادیوم‌های ورزشی است که حالا وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده تلاش می‌کند تا شرایط را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها آماده کند.

 

سیاوشی در پاسخ به این سوال که «آیا همه استادیوم‌های ورزشی ایران آماده حضور زنان هستند» گفت: من متولی امر ورزش نیستم، اما بر اساس گزارش‌های وزارت ورزش و جوانان و همچنین سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، همه ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر آماده میزبانی از زنان هستند و با ورود زنان به این ورزشگاه‌ها هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. این موضوع را در تمام جلسات رسمی و غیررسمی اعلام کرده‌اند.

 

او در پایان گفت: ما در مجلس پیگیر موضوع فروش بلیت به زنان هستیم و تلاش می‌کنیم از حضور گزینشی زنان در ورزشگاه جلوگیری به عمل آوریم. بدون تردید فدراسیون فوتبال می‌تواند بخش بیشتری از ورزشگاه را در اختیار زنان قرار دهد و جای تعجب دارد که برای بازی ایران-کامبوج تنها ۱۶۰۰ صندلی را به زنان اختصاص داده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------