امکان تحصیل دانش‌آموزان تیزهوش در مدارس عادی اصلا وجود ندارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فاطمه مهاجرانی
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: سیستم آموزشی عمومی فعلا پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان تیزهوش نیست.

«فاطمه مهاجرانی» رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره کاهش تنوع مدارس و شائبه‎های به وجود آمده درباره حذف مدارس سمپاد گفت: هر آنچه که قانون در این زمینه حکم کند و دستور دهد، ما به آن عمل کرده و در مقابل آن گردن می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: امروز با توجه به اساس نامه‌ای که برای مدارس سمپاد وجود دارد و ابلاغ شده، این مدارس رسمیت دارند و با توجه به سیاست‌های کلان کشور که مبتنی بر تقویت نخبگان است، رسمیت دادن به مدارس سمپاد کاملا معنادار است و به همین خاطر ما هیچگونه نگرانی در این حوزه نداریم.

 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: ابلاغ اساسنامه و وجود ردپای مدارسی از این دست در قانون خیال ما را راحت می‌کند که مدارس سمپاد وجود قانونی دارند.

 

مهاجرانی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما لازم است که دانش‌آموزان تیزهوش و عادی از هم تفکیک شوند؟ گفت: اگر این ظرفیت وجود داشته باشد که دانش‌آموزان تیزهوش بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند، خیلی خوب است، اما متاسفانه این ظرفیت در مدارس عادی اصلا وجود ندارد. به تعبیر دیگر سیستم آموزشی عمومی ما فعلا پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان تیزهوش نیست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از واژگانی که در سند تحول بنیادین به رسمیت شناخته شده، توجه به نیازهای ویژه دانش‌آموزان است. همانطوری که دانش‌آموز دیرآموز نیاز به سیستم آموزشی خاص دارد، دانش‌آموز تیز هوش نیز به چنین سیستمی نیاز دارد.

 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در پاسخ به این سوال که آیا طرح مجلس می‌تواند عدالت آموزشی را برقرار کند یا خیر؟ گفت: همین الان نیز مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی تقسیم‌بندی می‌شوند و غیر از این هم نیست. مدارس استعداد درخشان که معمولا دخترانه‌هاشان به عنوان فرزانگان شناخته می‌شود، بر اساس فلسفه نیازهای ویژه دانش‌آموزان تاسیس شده و طبیعتا اگر بنا باشد، تنوع مدارس کاهش پیدا کند، باید وضعیت مدارس متناسب با شرایط و تعداد دانش‌آموزان تیزهوشی باشد که در کشور وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------