کدام ساخت‌و سازهای شمال تخریب می‌شوند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,ساخت‌و سازهای شمال
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ساخت‌و سازهای دریایی که پرونده آن‌ها طی ماه‌های گذشته بررسی و برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد، چند مورد بر اساس احکام صادره تخریب شده و بقیه آن‌ها نیز در صف بررسی و صدور حکم هستند.

حمید خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در زمینه ساخت‌ و سازهای دریایی غیر مجاز در مراحل قضایی و تکمیل پرونده هستند اما در همین مدت زمان کوتاه چند ماهه نیز چندین مورد تخریب داشته‌ایم و دیگر موارد نیز در حال تکمیل پرونده و طی مراحل قضایی هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که کدام سازه‌ها و ساخت و سازهای دریایی در مناطق شمالی کشور مشمول تخریب و برخورد قانونی خواهند شد، افزود: هر سازه‌ای که با آب در تماس باشد شامل اسکله، دیوار حفاظت ساحلی، دلفین‌های نفتی، ساحل‌های اختصاصی، موج شکن‌ها و ... که مجوزی نداشته باشند، به عنوان سازه‌های غیرمجاز شناسایی شده و مشمول تخریب و برخورد قضایی قرار خواهند گرفت.

 

مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته در این زمینه باید گفت که بر اساس قانون، قسمتی از سازه که با دریا و آب در تماس باشد در حیطه وظایف و اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود و بخش ساحل و پسکرانه‌های آن در حوزه وظایف دیگر دستگاه‌ها از جمله سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

 

خلیلی با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی مناطق شمالی وضعیت بدتری نسبت به سواحل جنوبی کشور دارند، گفت:  در سواحل شمالی کشور استان مازندران رکورددار بیشترین سازه‌های دریایی غیر مجاز است و پس از این استان گیلان و مازندران هستند و چنین تخلفاتی بسته به جاذبه‌های هر منطقه متفاوت است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------