درخواست عجیب نبش قبر استاد در دادگاه !



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نجفی

 

5 دلیل نجفی برای کمانه کردن گلوله

دومین و آخرین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده  محمدعلی نجفی روز گذشته در حالی برگزار شد که درخواست نبش قبر میترا استاد  از سوی یکی از کارشناسان اسلحه شناسی در این جلسه مطرح شد  ونجفی نیز  پنج دلیل خود برای کمانه کردن گلوله را مطرح کرد.  همزمان قاضی دادگاه نیز بااعلام ختم  رسیدگی از صدور رای این پرونده طی یک هفته آینده خبرداد.

 

 به گزارش رکنا و میزان، در اولین جلسه از رسیدگی به جنبه عمومی قتل میترا استاد که ۶ آذر برگزار شد، اختیاری نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد و بعد از آن نجفی شهردار اسبق تهران به دفاع از خود پرداخت.در ادامه نیز پنج کارشناس اسلحه شناسی و پزشکی قانونی توضیحات خود را درباره نحوه وقوع قتل اعلام کردند.در جلسه  دیروز، آخرین دفاعیات نجفی و وکلای مدافع وی اخذ شد.

 

نجفی در دادگاه دور دوم که در روز 9 آذر ماه آغاز شد، در دفاع از خود گفت: پنج دلیل دارم که در دفاع از خود اعلام می کنم و می گویم که قتل عمد انجام نداده ام و در بررسی های کارشناسان ضد و نقیض هایی وجود دارد. هیئت علمی کارشناسان تایید کردند که میترا استاد روز حادثه به عقب رفته و به داخل وان افتاده است و بعد از این که داخل وان افتاده به وی شلیک کرده ام در صورتی که این مطلب نادرست است و با توجه به این که کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی در بررسی های قبل فاصله شلیک گلوله به دست را فاصله کمی اعلام کردند و این فاصله حتی کمتر از پنج سانتی متر بوده است که من این تصور را ندارم که میترا استاد در وان افتاده است و بعد از فاصله کم به او شلیک کرده باشم اگر به این شکل بود که مستقیم به سینه او شلیک می کردم .

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که خون کف حمام زیاد بوده و خون کمی در وان حمام مشاهده شده است اگر داخل وان شلیک کرده بودم باید خون بیشتری داخل وان بود در حالی که خون زیاد کف حمام ریخته است. علت این که در وان حمام خون نیست از نظر علمی گفته شده چون گلوله از بدن خارج نشده خونی هم در داخل وان ریخته نشده است و اگر خون کمی در وان قابل مشاهده است به دلیل احیای قلبی است که اورژانس به خانواده ام گفته بود انجام دهند.

 

محمد علی نجفی ادامه داد: با توجه به زاویه گلوله در بدن باید بگویم، نقطه ورودی و خروجی را که تیر وارد دست شده، اگر محاسبه کنید و یک نقطه فرضی را پیش بگیرید نشان می دهد گلوله کمی زاویه دار است و اگر تاکید می کنید که گلوله با همان مسیر وارد بدن شده باشد گلوله از بالای سینه وارد شده و به پایین پهلو اصابت کرده است دراین باره دو فرضیه دارم که یا دو گلوله شلیک شده و این احتمال وجود دارد که چون زاویه ها با هم متفاوت است یا این که با توجه به صحبت هایی که کردند گلوله به دست خورده که از لحاظ قانونی به آن کمانه می گویند.

 

وی بیان کرد: در خصوص تغییر شکل گلوله و کاسته شدن سرعت گلوله در حدی که از بدن خارج شده یا به جسم سخت برخورد کرده که در پزشکی قانونی اعلام کردند گلوله استخوان بالای جناق که دسته استخوان به آن می گویند - چون استخوان سفت و محکمی است- سرعت را کاسته و تغییر شکل پیدا کرده است. در صورتی که هیچ جای نظریه پزشکی قانونی در خصوص ترک برداشتن این استخوان هم صحبتی نکرده یا این گلوله به جای فلزی برخورد کرده و وارد بدن شده که کمانه کردن به آن می گویند و نمی تواند گلوله ای که مستقیم رفته باشد این طور تغییر شکل دهد.

 

نجفی در دفاع آخر و بیان نظریه پنجم خود اظهار کرد: در خصوص گلوله های شلیک شده و محل هایی که وجود دارد، سه گلوله مشخص است و دو گلوله دیگر مانده که باید واکاوی شود. به دلیل حمل و نگهداری اسلحه اشد مجازات را خواهان هستند در حالی که تا روز اتفاق نمی دانستم که تاریخ استفاده از اسلحه گذشته است و این قصوری است که جرمش نیاز به بخشش دارد.

 

بازپرس و سرپرست دادگاه جنایی از روز اول در صحنه حضور داشتند و قابل درک است که باید از طرف مقابل من حمایت بیشتری کنند که هم از نظر جنبه عمومی جرم و هم ملاحظه حال خانواده قربانی باید به نفع آن ها حرف زد.

 

قاضی در ادامه از کاهانی دیگر کارشناس پزشکی قانونی خواست اظهارات خود را بیان کند.قاضی از وی خواست تا درباره مسیر گلوله و تغییر شکل آن در بدن توضیح دهد.کاهانی کارشناس پزشکی قانونی بیان کرد: من درباره آسیب دیدگی استخوان جناق از یکی از کارشناسان سوال کردم که وی گفت با توجه به حجم خون زیاد درداخل بدن نمی‌توانستیم آسیب دیدگی جناق را به صورت دقیق مشخص کنیم، اما بعید نیست که استخوان جناق نیز ترک خورده باشد.وی ادامه داد: می‌توان نبش قبر کنیم و ببینیم آیا آسیبی به استخوان جناق وارد شده است یا خیر و نظر من این است که اصابت گلوله به صورت غیر مستقیم وارد بدن شده و گلوله به صورت دفرمه در بدن ایجاد شده است.

 

در ادامه جلسه دادگاه دیروز نماینده دادستان در خصوص دفرمه شدن گلوله توضیحاتی داد و گفت: وکلای نجفی تاکید دارند که گلوله به استخوان کف دست برخورد کرده است در حالی که به استخوان دسته جناق خورده و حالت دفرمگی به خود گرفته است.

 

در نهایت نماینده دادستان برای ایشان هیچ گونه بخششی را خواستار نشد و همچنان خواهان اشد مجازات برای ایشان است.

 

 قاضی کشکولی  نیز در پایان جلسه دیروز، ضمن اعلام ختم رسیدگی به پرونده، در پاسخ به  سوالی  مبنی بر این که نبش قبر میترا استاد صورت می گیرد یا خیر؟ پاسخ داد: نبش قبر میترا استاد انجام نمی شود و ضرورتی در این باره نمی بینم.وی ادامه داد: در خصوص گلوله در وان حمام نیز همین نظر را داریم که ضرورتی برای بررسی دوباره وجود ندارد و حکم نجفی هفته آینده صادر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------