میانگین کار مفید در کشور هفته‌ای ۱۵ ساعت است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, قاضی زاده هاشمی
مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر و دبیر همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری اعلام کرد: در سال گذشته میانگین کار مفید در کشور هفته ای ۱۵ ساعت بود که این آمار نشان می دهد وضعیت ما از این حیث در میان کشورهای منطقه نیز مطلوب نیست.

 سیدمصطفی قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انسانی مهمترین نقش را در میزان بهره وری دارد و در اسناد بالادستی کشور از برنامه های دوم تا ششم توسعه و همچنین برنامه های پنج ساله شهرداری تهران به این موضوع توجه خاصی شده است.

 

وی ادامه داد: براساس برنامه دوم و سوم توسعه شهر تهران، شهرداری موظف شد که شاخص های بهره وری در شهر را احصا و در جهت آن گام بردارد.

 

به گفته قاضی زاده، در این راستا شرکت خدمات اداری شهر که یکی از وظایفش بهره وری در شهر و ارایه خدمات به کلانشهرهای کشور است پیش قدم شد و موضوع ایجاد گفتمان ملی بهره وری را با نهادهای ذی ربط در میان گذاشت و در نهایت با مساعدت دستگاه های مختلف این گفتمان ملی در قالب نخستین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری ششم آذر به میزبانی پایتخت با حضور یکهزار نفر برگزار شد.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, قاضی زاده هاشمی

وی هدف از این همایش را احصای شاخص ها و توانمندی های شهرهای کشور در زمینه بهره وری عنوان کرد و گفت: این همایش ۲۰ هزار نفر ساعت کار برد و مقدمات برگزاری آن از بهمن سال گذشته کلید خورد.

 

دبیر همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری با بیان اینکه مخاطبان اصلی این همایش، شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای مختلف کشور و برخی اعضای مجلس بودند، افزود: ۱۰۰ مقاله در بخش ها مختلف بهره وری در مدیریت شهری به دبیرخانه همالیش ارسال شد که بیشترین آن از سوی مدیریت شهری تهران، اصفهان و شیراز بود.

 

وی اضافه کرد: ۲ پنل تخصصی در خصوص مدیریت منابع انسانی و کلانشهرها برگزار و دغدغه های امروز شهرها با حضور کارشناسان بررسی و نمایشگاهی در جنب این همایش برای ارائه و انتقال توانمندی ها و تجارب مدیران شهری کلانشهرهای مختلف برگزار شد.

 

قاضی زاده با بیان اینکه محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس پیشنهاد داد که دبیرخانه این همایش به صورت دائم ایجاد و این همایش به صورت سالانه یا ۲ سال یکبار برگزار شود، گفت: بلافاصله کارگروهی در این زمینه ایجاد شد و امیدواریم همایش بعدی به صورت بین المللی برگزار شود.

 

آلودگی هوا سمبل توجه نکردن به بهره وری

دبیر همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش های مختلف این همایش به ویژه مشکلات شهری گفت: آلودگی هوا یکی از مشکلاتی که بیشتر شهرهای ما را درگیر کرده است.

 

وی با بیان اینکه آلودگی هوا سمبل کمبود و عدم توجه به بهره وری است، افزود: استفاده از خودروهای شخصی با تک سرنشین، کیفیت نامناسب سوخت نشان از کمبود توجه بهره وری است.

 

قاضی زاده با طرح این سوال که امروز چند مرکز اسقاط خودرو در شهرهای ما فعال است، تصریح کرد: توجه نکردن به بهره وری، آنفولانزی مدیریت است که کشنده است و هم مسری.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار مگاوات تولید برق در کشور داریم که کمتر از هزار مگاوات از انرژی تجدیدپذیر است، خاطرنشان کرد: تمامی انرژی تولید برق در کشور ایسلند از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------