صدور پروانه وکالت تخصصی می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پروانه وکالت
رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تخصص‌گرایی در حرفه وکالت گفت: هدف، افزایش توانایی و دانش حقوقی کارآموزان وکالت در محاکم است و قرار است طبق علاقه کارآموزان در یکی از حوزه های تخصصی وکالت، صدور پروانه تخصصی در دستور کار قرار گیرد. 

رامتین قانع روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عمده برنامه کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه  توانمندسازی و تخصص گرایی وکلا است که با برگزاری آموزش های تکمیلی و ضمن خدمت می توانیم به توانمندسازی دست یابیم.

 

وی ادامه داد: تمایل داریم کارآموزان وکالت در یک زمینه تخصصی مشخص فعالیت کنند و به جای آنکه در همه زمینه ها حضور داشته باشند در یک یا دو زمینه فعالیت حرفه ای داشته باشند.

 

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: شرایط امروز جامعه حقوقی اقتضا دارد که وکالت به سمت تخصص گرایی برود و باید وکلا در زمینه های مشخص و تخصصی فعالیت کنند.

 

قانع اضافه کرد: یکی از برنامه های کمیسیون کارآموزی، قرار دادن کارآموزان در معرض رشته های مختلف حقوقی که در دانشگاه با آنها آشنا نبودند، است. از جمله این موضوعات تخصصی می توان به مسائل بین المللی، اسناد تجاری، حقوق خانواده و دیوان عدالت اشاره کرد که پس از تعیین علاقه توسط افراد برای فعالیت در یکی از حوزه های تخصصی، صدور پروانه تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد از شیوه سنتی به روش جدید گفت: دیگر روند کارآموزی مانند قبل نیست که وکلای پایه دو بعد از شرکت در کلاس ارتقاء و آزمون، پایه یک شوند بلکه کارآموزی ما به این صورت است که بعد از طی دوره ۱۸ ماهه و حضور در محاکم، گزارش حضور در محاکم، کار تحقیقی و حضور در کنفرانس و قبولی در آزمون اختبار، کارآموزان می توانند پروانه پایه یک دریافت کنند.

 

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه خاطرنشان کرد: هر چه دانش و توانایی وکلا بالاتر رود در انجام کار حرفه ای خود موفق تر می شوند می توانند در محاکم درخشان ظاهر شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------