اثرانگشت در ثبت تردد کارمندان حذف شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثرانگشت خذف و روش سنتی در دستور کار ادارات قرار گیرد

 به  گزارش واحد مرکزی خبر ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا از سوی این دانشگاه تدوین شده و قرار است در ۲ سطح تکالیف اداری و اقدامات الزام‌آور بهداشتی برای کارکنان به فوریت از سوی استانداری به صورت بخشنامه برای تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان ابلاغ می‌شود، گفت: در این دستورالعمل تاکید شده که تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثرانگشت خذف شود و روش سنتی و یا استفاده از دستگاه چهره‌خوان در دستور کار ادارات قرار گیرد.

 

دکتر جمالیان  با بیان اینکه تمامی جلسات و نشست‌های اداری باید از طریق ویدئوکنفرانس برگزار و نشست‌های غیرضروری نیز لغو شود، اظهار داشت:در یکی از بندهای مهم این دستورالعمل تاکید شده که برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و اجتماعات تنها با هماهنگی پدافند غیرعامل زیستی در استان امکان‌پذیر است و اگر همایشی ضروری نیست باید برگزاری آن حذف شده و یا به تعویق بیفتد.

 

به گفته وی، مسئولان تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان موظف هستند که مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و مجموعه خود قرار دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هرگونه تردد غیرضروری و ماموریت اداری به استان‌های همجوار به جز موارد خاص و استثنایی خدمات ویژه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

دکتر جمالیان عنوان کرد: این دستورالعمل در بخش تکالیف کارکنان اداری در پیشگیری از ویروس کرونا، استفاده از وسایل شخصی مانند لیوان چای، ظروف غذا به ویژه قاشق و چنگال اختصاصی، مهر و جانماز و سایر ملزومات مرتبط با بهداشت فردی را مد نظر قرار داده و هرگونه سرویس‌های عمومی در ادارات بهتر است به صورت شخصی و با رعایت مراتب بهداشتی باشد.

 

وی اظهار داشت: هر یک از کارکنان دستگاه‌های اجرایی که علایم بیماری چون تب، آب‌ریزش بینی، سرفه و عطسه و مشکل تنفسی دارند باید از حضور در محیط کاری بپرهیزند و تا بهبودی کامل به ادارات مراجعه نکنند.

 

بر اساس اعلام نمکی، وزیر بهداشت در شامگاه پنجشنبه (اول اسفند)، تعداد موارد قطعی ابتلا به این ویروس در ایران ۵ نفر است که شامل دو فوتی، دو بیمار بستری در قم و یک بیمار (پزشک) در اراک است که البته پزشک بیمار از قم به اراک رفته است.

 

به شهروندان توصیه می‌شود که برای آگاهی از اخبار صحیح و همراهی با سیاست‌های بازدارنده و پیشگیرانه از طریق اخبار موثق رسانه های رسمی و معتبر موضوع کرونا را رصد کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------