تمهید شرایط انتقال فعالیت آموزشی به دانش آموزان در اولویت است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مدارس غیر دولتی
رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تمهید شرایط انتقال فعالیت آموزشی به دانش آموزان در اولویت است. 

به گزارش مهر، اکبر قنبری صبح چهارشنبه در نشست وب کنفرانس که با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: اگرچه در مدارس و مراکز آموزشی، دانش آموز حضور ندارد اما آموزش تعطیل نیست و کادر اجرایی مدارس و مراکز با حضور در مدرسه و مرکز، آموزش را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پیگیری می‌نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت مدارس، مراکز آموزشی، مدارس هیأت امنایی و آموزش از راه دور به صورت روزانه توسط کمیته‌های استانی و منطقه‌ای رصد می‌گردد، اظهار داشت: قطعاً توجه به سلامت و حفظ امنیت بهداشتی منابع انسانی در اولویت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران می‌باشد و لذا حضور تعدادی از دست اندرکاران مدرسه و مراکز آموزشی برای انجام و پیگیری فرآیندهای یاددهی و یادگیری در حین روزهای تعطیلی واحد آموزشی کفایت می‌نماید.

 

قنبری با تاکید بر پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت کارکنان گفت: الزامی بر حضور تمام وقت همکاران در در واحد آموزشی نیست و صرفاً هدف پیشبرد و تمهید شرایط انتقال فعالیت آموزشی به دانش آموزان برای ساعاتی خاص می‌باشد.

 

این مسئول، بسط و گسترش تالارهای گفتگو از طریق فضاهای مجازی قانونی ، اپلیکیشن ، سامانه‌های معتبر و آموزش از طریق LMS را در شرایط کنونی ضروری دانست و تاکید کرد: باید با مدیریت زمان و مکان ضمن حفظ سلامت فراگیران خدمات ارزنده آموزشی نیز ارائه گردد .

 

قنبری با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق به اولیا و دانش آموزان پیرامون برنامه آموزشی حوزه وزارت متبوع که از طریق شبکه آموزش صدا و سیما ارائه می‌شود، تصریح کرد: یک و نیم درصد شهریه مدارس و مراکز در سال تحصیلی آینده مربوط به استفاده از آموزش‌های الکترونیکی و مجازی که به صورت آنلاین و آفلاین می‌باشد، اختصاص خواهد یافت.

 

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه مؤسسان واحدهای آموزشی می‌توانند از سیستم‌های نوین آموزشی معتبر در سطح کشور برای ارائه آموزش به فراگیران کمک گرفته و آموزش خود را منجسم تر و منطبق با اهداف تعیین شده ی وزارت آموزش و پرورش پیگیری نمایند، یادآور شد: هرگونه بهره برداری از فضاهای مجازی می‌بایستی با نظارت مراجع ذی صلاح و بستر ملی صورت پذیرد.

 

قنبری در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های انجمن اولیا و مربیان در خصوص آموزش و اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تدابیر اندیشیده شده خللی در مباحث آموزشی دانش آموزان صورت نگیرد.

 

گفتنی است سامانه‌ی ۴۳۱۷ حوزه‌ی ستادی، شماره تماس‌های ۵۵۰۵۱۲۸۸ و ۵۵۰۴۳۵۹۹ برای مدارس و مراکز غیردولتی، ۵۵۰۵۱۴۳۹ برای مدارس آموزش از راه دور، ۵۵۰۶۰۰۸۵ برای مدارس هیأت امنایی جهت پاسخگویی به شکایات، نظرات و پیشنهادات آماده پاسخگویی به شهروندان گرامی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------