اندکی هم مردم را بترسانید لطفا!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,ویروس کرونا
تاکیتکی که برخی از مسئولان در مقابله با ویروس کرونا در پیش گرفته‌اند بیشتر برای زمان جنگ با یک دشمن مشخص با اهداف مشخص کاربرد دارد.

برخورد حماسی، بی‌اعتنایی عمدی و تحقیر آن، همه آن چیزی است که رفتار کنونی مسئولان با کرونا را شبیه به رفتار با یک دشمن هوشمند کرده است.در زمان جنگ ترس از دشمن اگر موجود هم باشد، باید نادیده گرفته شده و یا تکذیب شود. اما واقعا مقابله با گرونا این گونه نیست؛ حتی اگر بخش مهمی از این روند را نیروهای مسلح برعهده گرفته باشند وبخشی از فضا جنگی شده باشد. در این مقابله ترس مردم و لزوم عقب نشینی باید عنصری روند مقابله ارزیابی شود. از رهگذر این ترس است که می توان خیابان‌ها را خلوت کرد، بار ترافیک بیمارستان‌ها را کم‌تر کرد و در نهایت فضا را برای انجام عملیات اصلی مقابله آماده نمود.

 

مقایسه آمار ارائه شده توسط مسئولان بهداشتی کشور از تلفات در چند روز گذشته ، نشان می دهد که مرگ ومیر براثر بیماری کرونا روز به روز بیشتر شده و در یک سیر صعودی قرار دارد.

 

همین موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی کشور، بی‌اعتنایی مردم نسبت به پیامدهای این ویروس همه‌گیر یکی از علل اصلی افزایش تلفات است. از همین منظر می‌توان گفت که مسئولان در کنار امید، اندکی ترس نیز به بدنه جامعه تزریق کنند تا مردم با غیبت و عقب‌نشینی خود پیشروی نیروهای عملیانی را تسریع کنند.

 

 

همدلی  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------