احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
یک کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی ها از صدور یک اخطاریه به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی خبر داد. 

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور به ادامه وضعیت این بارشها در ساعات آتی در کشور و همچنین روز آینده  پرداخت و گفت: امروز شاهد بارش باران و رعدوبرق در ارتفاعات و  بارش برف در استان های لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهار محال وبختیاری، کهکیلویه وبویر احمد، شمال بوشهر، فارس(حداکثر ۷۰ تا ۱۱۰ میلی متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۱۱۰ میلی‌متر) خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه در استان های هرمزگان، جزایر خلیج فارس، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۵۰ میلی‌متر) بارندگی خواهیم داشت، پیش بینی کرد: جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، خراسان شمالی، البرز، قزوین، شمال و غرب تهران حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی متر  داشته باشند. 

 

این کارشناس هواشناسی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص ادامه بارش ها در روز دوشنبه  توضیح داد: بارش باران و رعدوبرق در کرمان، هرمزگان، جزایر اطراف تنگه هرمز، سیستان وبلوچستان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، لرستان، ایلام  تا حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر دور از انتظار نیست.

 

به گفته رفیعی بارش باران و رعدوبرق در ارتفاعات بارش برف: غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی، همدان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی متر) خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: برای روز سه شنبه  هم  بارش باران و رعدوبرق در ارتفاعات  و بارش برف در استان های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، خراسان شمالی(حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی متر) پیش بینی می شود.

 

به گفته این کارشناس زمان پایان فعالیت این سامانه در روز سه شنبه خواهد بود که در براثر این بارش ها مخاطاتی همچون،سیلاب و طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه و تگرگ در کوهستان ها و مناطق مرتفع، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------