فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها با زور و فشار اجراشدنی نیست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فاصله‌گذاری اجتماعی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نمی‌توان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با اعمال زور و فشار عملیاتی کرد و باید برای معیشت رانندگان تاکسی فکری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا قنادان در نشست خبری مجازی گفت: بحث شناسایی، پایش و کنترل ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با ارسال فرم‌های آنلاین از طریق پیامک، نسبت به شناسایی رانندگان مشکوک به کرونا اقدام کردیم.

 

او با اشاره به آمار ابتلای رانندگان ناوگان تاکسیرانی به کرونا گفت: تاکنون ابتلای قطعی ۳۰۲ راننده به کرونا تأیید شده اند. البته ۸۰ درصد مبتلایان در اسفندماه به این بیماری مبتلا شدند و تعداد افراد مبتلا در فروردین‌ماه بسیار کم است و شاهد سیر نزولی ابتلاء به بیماری هستیم.

 

او به ارسال بسته‌های حمایتی برای خانواده بیماران مبتلا به کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از روز گذشته با همکاری فروشگاه شهروند بسته حمایتی برای رانندگان بیمار که مبتلا به کرونا شده‌اند، ارسال می‌شود. بسته غذایی دو هفته‌ای برای رانندگان مبتلا به کرونا ارسال می‌شود تا در مدت قرنطینه در خانه بمانند و مجبور نشوند برای کسب درآمد و گذران معیشت به خیابان بیایند.

 

قنادان با بیان اینکه در این سبد اقلامی همچون برنج، ماکارونی، حبوبات و همچنین اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و غیره در نظر گرفته شده است گفت: این کمک از سوی شهرداری تهران است و ارتباطی با کمکی که دولت اعلام کرده است که می‌خواهد به رانندگان تاکسی در قالب یک وام یک میلیونی بدهد، ندارد.

 

قنادان با بیان اینکه پنجم فروردین‌ماه لیست تمامی رانندگان تاکسی به وزارت رفاه تحویل داده شد گفت: متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

او به ضدعفونی ناوگان تاکسی نیز اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار جفت دستکش و همچنین ۲۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده از پشتیبانی شهرداری تحویل گرفتیم و این اقلام میان تاکسیرانان توزیع خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها از نیمه اسفندماه گفت: این طرح از نیمه اسفندماه در خطوط تاکسیرانی اجرایی شده و اجرای آن از ۱۵ فروردین‌ماه الزامی است و در همین راستا به صورت مداوم گزارشات مردمی و گزارش ناظران خطوط را پایش می‌کنیم تا این طرح به نحو احسن اجرایی شود، اما تداوم این طرح نیازمند دریافت خدمات است.

 

قنادان ادامه داد: در شورای عالی ترافیک نیز اعلام کردم که ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها با چالش‌های جدی مواجه است چرا که در وهله اول کرایه خطوط بر مبنای چهار سرنشین تعیین شده و نمی‌توانیم از جیب تاکسیران هزینه سلامت را بدهیم به خصوص در شرایط فعلی که رانندگان نیز از شیوع کرونا بسیار متضرر شدند که یا باید دولت مابه‌التفاوت کرایه نفر چهارم را پرداخت کند و یا باید کرایه نفر چهارم بین سه نفر دیگر تقسیم شود. البته این طرح با شرایط فعلی تا آخر فروردین‌ماه اجرایی می‌شود اما بعد از آن باید فکری کرد.

 

او با اشاره به اینکه اگر از هفته آینده رفت و آمدها به روال عادی برگردد، خطوط فعلی ظرفیت اجرای طرح فاصله‌گذاری را ندارد، گفت: اگر قرار باشد با همین ظرفیت، طرح فاصله‌گذاری اجرایی شود قطعاً شاهد تجمع مسافران در پیک سفر در پایانه‌ها و خطوط خواهیم بود. نمی‌توان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با اعمال زور و فشار عملیاتی کرد و باید برای معیشت رانندگان تاکسی فکری کرد و می‌بینیم که شهرداری تهران توانسته یک پک حمایتی برای رانندگان مبتلا ارائه دهد اما هنوز وعده دولت برای پرداخت اعتبار یک میلیونی عملیاتی نشده است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مورد پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها با اشاره به افزایش پرداخت آنلاین گفت: در حال حاضر سه اپلیکیشن پرداخت آنلاین کرایه فعال هستند و ما هم از پرداخت آنلاین استقبال می‌کنیم و باید بگویم که بیش از ۷۰ درصد تاکسی‌ها مجهز به سیستم پرداخت آنلاین هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------