بارش های های بهاری موجب حمله سوسک‌ها به استان قزوین شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حمله سوسک‌ها
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به دلیل افزایش بارش های بهاری و گرم شدن هوا شاهد هجوم سوسک‌های سیاه به مناطقی از قزوین هستیم که این حشرات هیچ خطری ندارد. 

قدرت الله مهدی خانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: پیرو دریافت گزارش‌هایی مبنی بر هجوم سوسک به برخی مناطق استان قزوین موضوع از طرق مرکز بهداشت شهرستان تاکستان مورد بررسی قرار گرفت و زوایای مختلف آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

سوسک‌های سیاه گندم بی خطر است

مهدیخانی تصریح کرد: این حشرات که به سوسک سیاه گندم معروف است در ردیف حشرات آفتی نیست و هیچ آُسیبی به غلات و گندم نمی‌رساند و معمولاً بعد از بارندگی‌های فراوان و گرم شدن هوا دیده می‌شوند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: امسال در کوتاه مدت ۸.۵ درصد و میانگین دراز مدت ۴۲ درصد بارش‌های استان افزایش یافته و مشاهده این پدیده‌ها عادی است و نگرانی ندارد.

 

وی اضافه کرد: این حشرات معمولاً در مراتع زندگی می‌کنند و دیده می‌شوند و علاقه زیادی به نور دارند و با خاموشی هوا به سمت نور حرکت می‌کنند که به همین دلیل ورود آنها به مناطق شهری و روستایی بیشتر شده است.

 

مهدی خانی اظهار داشت: مشاهده این سوسک‌ها در مناطقی از شهرهای شال، اسفرورین، تاکستان و بویین زهرا بیشتر از مناطق دیگر است و شاید فقط برای مردم مشاهده آنها کمی خوشایند نباشد اما هیچ خطر و آُسیبی ندارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: این حشرات هیچ خطری ندارند و عمر آنها کمتر از ۴۰ روز است و نیازمند سمپاشی نیست اما به دلیلی نگرانی مردم و درخواست‌هایی که برای نابودی آنها واصل شده جلسه‌ای تشکیل خواهد شد تا در صورت لزوم برای سمپاشی اقدام شود.

 

وی اظهار داشت: در این شرایط جوی و گرم شدن هوا افزایش مشاهده حشرات طبیعی است که در سال گذشته هم شاهد پروانه‌هایی در استان بودیم.

 

مهدیخانی اضافه کرد: با توجه به افزایش بارش‌ها انتظار می‌رود امسال با پدیده‌هایی چون افزایش کنه، تب کنگو باشیم که برای مقابله با آن آمادگی داریم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در صورتی که جمیعت سوسک‌ها امروز هم کاهش پیدا نکند و مردم نگران باشند، با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره دامپزشکی و آتش نشانی برای سمپاشی اقدام خواهیم کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------