برگزاری یکماهه دوره آموزشی خدمت سربازی تا ابتدای مهر/ نرخ ابتلا به کرونا در بین سربازان بسیار پایین است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سربازی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دوره آموزشی تا ابتدای مهرماه به صورت یکماهه برگزار می شود. 

"امیر غلامرضا رحیمی پور" رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با  ایلنا درباره مهلت دوره آموزش خدمت سربازی گفت: با توجه به ادامه روند بیماری دوره آموزش همچنان یک ماه است و این روند حداقل تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت. پس از آن با توجه به ارزیابی هایی که خواهیم داشت انشالله تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وضعیت در برخی از استان ها قرمز است، آیا ظرفیت کمتری برای مراکز آموزشی در نظر گرفته می شود، ادامه داد: ما پروتکل های بهداشتی را اعلام کرده ایم و ظرفیت مراکز آموزشی را براساس پروتکل ها استانداردسازی کرده ایم و مسئولیت هایی در خصوص موارد بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی در این مراکز برای یگان ها مد نظر گرفته ایم، بنابراین مشکلی در این خصوص نداریم و پروتکل ها تغییری نکرده است. 

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره موارد ابتلا به کرونا در بین سربازان تصریح کرد: ما مبتلا به کرونا در بین سربازان نیز داریم اما به دلیل اینکه پروتکل های بهداشتی به طور کامل و با دقت انجام می شود، نرخ ابتلا نسبت به کل جامعه بسیار پایین است. 

 

امیر رحیمی پور خاطرنشان کرد: درباره مشمولانی که مجوز موقت خروج از کشور که معمولا کمتر از دو ماه است را داشتند و به خارج از کشور رفتند اما به دلیل کرونا یا مشکلاتی که در ترابری ایجاد شده و نتوانستند به کشور باز گردند و دچار مشکل شده اند ما به سازمان وظیفه عمومی اعلام کرده ایم این موارد را بررسی کنند و اگر لازم است، غیبت های این مشمولان را موجه اعلام کنند. مشمولان نگرانی از این بابت نداشته باشند اگر واقعا دلایل موجهی داشته باشند مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

 

وی در پاسخ به این سوال که چنانچه برگزاری کنکور به تعویق بیفتد آیا امکان تغییر زمان اعزام مشمولانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند وجود دارد، یا خیر، خاطرنشان کرد: سازمان سنجنش اعلام کرده است که آزمون کنکور در موعد تعیین شده برگزار خواهد شد و قابل تغییر نیست. ما نیز برهمین اساس برنامه ریزی کرده ایم و یک هفته به این دسته از مشمولان فرصت داده ایم. 

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: این مهلت فقط به مشمولان دیپلم که در کنکور سراسری شرکت می کنند داده شده است و سایر آزمون ها مانند روال گذشته در حال انجام است و اگر حتی تاریخ آن ها نیز تغییر کند تغییری در فرآیندهای ما ایجاد نمی شود یعنی فردی که فارغ التحصیل است یکسال فرصت دارد و بعد از یکسال باید برای اعزام به خدمت اقدام کند و اگر در این مدت یکسال قصد شرکت در آزمونی را دارد اما به هر دلیلی برگزار نشده می تواند در حین خدمت در آن آزمون شرکت کند ما برای این مشمولان فرجه ای قائل نشده ایم. 

 

امیر رحیمی پور درباره افرادی که به دلایل شرایط کرونا در ارائه پایان نامه با مشکل مواجه شده اند و از سوی دیگر نیز مشمول شده و باید به خدمت اعزام شوند تکلیف این دسته از مشمولان چیست، گفت: در قانون به دانشگاهها به مدت یکسال اجازه داده شده است که در شرایط اضطراری بتوانند معافیت تحصیلی دانشجویان را به تعویق بیاندازند. کرونا هم یک شرایط اضطراری است و اگر دانشجویی در این شرایط با مشکل مواجه شود دانشگاه مجاز است کمیسیون تشکیل داده و این موارد را بررسی کند و یک یا دو ترم به این دانشجویان معافیت تحصیلی بیشتر داده می شود و مراتب به سازمان وظیفه عمومی از سوی دانشگاه اعلام می شود و برای دانشجو فرصت مجدد در نظر گرفته می شود.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------