استفاده از مهارت سربازان در اقدامات مقابله‌ای با کرونا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, موسی کمالی
مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح از مشمولان سربازی که دارای مهارت‌های مرتبط با مقابله با کرونا هستند، خواست تا هنگام اعزام به سربازی مهارت خود را اعلام کنند.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدش از مراکز آموزش سربازی و نظامی گفت: بر اساس پیش بینی ها و تدابیر اتخاذ شده در شرایط کرونا، طرح مهارت آموزی سربازان همچنان ادامه دارد و به یاری خدا با اقدامات انجام شده تلاش خواهیم کرد که به همان هدفگذاری آموزش مهارت به ۶۵ درصد از سربازان در سالجاری برسیم.

 

وی ادامه داد: این بازدیدها نیز در راستای همین اهداف انجام می‌شود و طی مدت یک ماه در بازدید از تمامی مراکز آموزشی بر روند اجرای مصوبات نظارت خواهد شد. در همین راستا امسال با توجه به هدفگذاری‌ها و نیز درپی شیوع کرونا تصمیم بر آن شد تا مهارت آموزی به سربازان در محیط واقعی کار یعنی کارگاه هایی که به همین منظور با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای در مراکز نظامی وجود دارد انجام شود. این موضوع به سربازان کمک خواهد کرد تا بهتر و کامل تر مهارت های مورد علاقه شان را پیگیری کنند.

 

مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح افزود: همچنین موضوع آزمون های ادواری سربازانی که وارد دوره آموزشی می شوند هم موضوعی دیگری است که با توجه به اهداف قرارگاه مورد پیگیری قرار گرفته و تاکید شد که این آزمون ها با توجه به شرایط کرونا به شکل غیر متمرکز انجام شود.

 

کمالی با بیان اینکه یکی از اهداف قرارگاه مهارت آموزی فراهم کردن شرایط اشتغال و استخدام سربازان در حرفه مورد علاقه شان پس از پایان خدمت است، گفت: در همین راستا نیز در این بازدید با نهادها و دستگاه های مختلف استانی نیز دیدار کرده و این موضوع مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در بخش مهارت آموزی و کارگاه‌ها رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: در مورد برخی کلاس ها و کارگاه ها نیز ظرفیت هر کلاس را به نصف کاهش داده‌ایم. به عنوان مثال اگر قبلا ۲۰ نفر در یک کلاس حضور داشتند، حالا این تعداد نصف شده و دو کلاس برگزار می شود.

 

مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا از مهارت سربازان در مقابله با کرونا نیز استفاده خواهد شد، به ایسنا گفت: مهارت ها در دوره سربازی به سه دسته طلایی برای مهارت های مورد نیاز در سراسر کشور و دارای کاربرد ویژه و بازار کار زیاد، مهارت های نقره ای برای مهارت های دارای فراگیری کمتر و مهارت های برنزی برای مهارت های مورد نیاز در مناطق محدود تقسیم شده است. در این میان با توجه به شرایط شیوع کرونا، مهارت‌های مربوط به مقابله با این ویروس نیز جزو مهارت های طلایی محسوب می شود.

 

کمالی اضافه کرد: در همین راستا نیز مهارت های گروه پزشکی و پیراپزشکی را جدا کردیم و علاوه بر آن از تمامی سربازان دارای مهارت در موارد مورد نیاز برای مقابله با کرونا نیز می‌خواهیم که هنگام اعزام به سربازی این مهارت خود را اعلام کنند تا پس از انجام آزمون های تاییدی از مهارت این افراد در این حوزه ها نیز استفاده شود و تا جایی که ممکن است در مهارتشان در همان بخش استفاده شود. این افراد از همان تسهیلاتی که در مقررات برای سربازان ماهر پیش بینی شده بهره مند می شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------