داستان دفن اموات در لواسان به سکانس نهایی رسید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, لواسان
«تپه‌سرخه» در بالادست محله «نجارکلا» لواسان به عنوان آرامستان عمومی این شهر تعیین شده تا دفن اموات در آینده نزدیک چه برای افراد بومی و چه غیربومی طبق موازین شهرداری انجام شود و داستان‌ها و اظهارنظرهای افرد غیرمسئول برای دفن به سکانس نهایی برسد. 

شهر لواسان دارای محله‌هایی نظیر اصطلک، احمدآباد، توک مزرعه، چناربان، شورکاب، جائیج، گلندوئک، نجارکلا، ناران، تیمورآباد، سبو کوچک و بزرگ است و در گذشته هر محله نیز آرامستانی برای دفن اموات داشت اما با رشد جمعیت و مهاجرت معکوس به سمت این شهر، جانمایی یک آرامستان عمومی به یکی از مطالبه‌های مهم مردم و نیازهای اساسی شهر تبدیل شد.

 

این مطالبه در افکار عمومی وجود داشت تا اینکه در پی دخالت هیات امنای مسجد «نجارکلا» و اصرار آنان برای دفن فردی غیربومی که ظاهراً در لواسان هم ساکن نبوده و همچنین درخواست وجه از خانواده وی، امام جمعه لواسانات با انتشار پیام صوتی با این کار مخالفت کرد و گفت: مسئولیت دفن اموات در آرامستان تپه‌سرخه با شهرداری لواسان است و مقرر شد تا «تپه حصار» به آرامستان عمومی شهر تبدیل شود.

 

امام جمعه لواسانات اکنون می‌گوید: از این پس دفن اموات باید طبق موازین شهرداری انجام شود و افراد غیرمسوول هیچ دخالتی در این امر نخواهند داشت.

 

به گفته «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید لواسانی» هیچ وجهی بابت دفن اموات در این آرامستان اخذ نمی‌شود، مگر طبق تعرفه‌ای که شهرداری معین می‌کند.

 

وی تاکید می‌کند که هیات امنای مسجد فاطمیه نجارکلا دیگر هیچ مسئولیتی در آرامستان تپه‌سرخه ندارند و اخذ وجه یا صدور دستور دفن چه برای افراد بومی و چه غیربومی توسط آنان نادرست است و نباید انجام شود.

 

داستان دریافت پول از یک فرد غیربومی چه بود؟

گفته می‌شود چندی پیش از یک خانواده تهرانی برای دفن عزیز از دست‌رفته خود در آرامستان «تپه‌ سرخه» لواسان درخواست وجه شده بود و ماجرا با پرداخت نکردن مبلغ از سوی این خانواده پایان یافته بود اما پخش خبرهای مربوط به آن در فضای مجازی مسوولان را بر آن داشت تا برای مشخص کردن آرامستان اصلی شهر و متولی آن دست به کار شوند.

 

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان دارای ۲۰ روستا بوده و یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال‌شرقی پایتخت است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------