نصف ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در سدها به ۲۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده که با این اوصاف حدود نیمی از مخازن سدهای کشور پر و نیمی خالی است. 

به گزارش تسنیم، طبق آخرین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران که مربوط به آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا تاریخ 28 شهریورماه سال جاری است، ظرفیت کل مخازن سدها بر اساس آخرین هیدروگرافی 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است و درصد پرشدگی سدها 55 درصد است.

 

کل ورودی آب از ابتدای مهرماه 98 تا 28 شهریورماه 99 (سال آبی 98-99) برابر با 55 میلیارد و 780 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به ورود 89 میلیارد و 140 میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال آبی قبل از آن، شاهد کاهش 37 درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور بودیم.

 

همچنین به تبع کاهش میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها نیز با کاهش قابل توجه مواجه بوده به طوری که در این مدت 56 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم که در مقایسه با خروجی 80 میلیارد و 200 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از مخازن سدهای کشور، شاهد کاهش 30 درصدی در این بخش هستیم.

 

آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در سدها به 27 میلیارد و 660 میلیون مترمکعب رسیده که با این اوصاف حدود نیمی از مخازن سدهای کشور پر و نیمی خالی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------