چگونگی پاک کردن جریمه تردد در ساعات ممنوعه کرونایی | ماموران انتظامات پاساژها می‌توانند فردی را بازداشت کنند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,جریمه تردد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزییات و شرایط پاک کردن جریمه های تردد در محدودیت کرونایی را تشریح کرد. 

به گزارش ایسنا سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به به پرسشی مبنی بر این که آیا ماموران انتظامات پاساژها و نگهبانان محله می توانند اقدام به بازداشت و بازجویی افراد کنند، گفت: هیچ کس به غیر از ماموران پلیس حق بازداشت و بازجویی از افراد را نداشته و چنانچه نگهبانان محله ، ماموران انتظامات پاساژها و مجتمع های تجاری با مجرمان روبرو شوند می بایست موضوع را به پلیس اطلاع دهند و نمی توانند خودشان اقدام به اعتراف گیری و بازجویی از افراد کنند.

 

رحیمی تاکید کرد که تنها پلیس به عنوان ضابط عام اجازه دارد که با این موارد و تخلفات از این دست برخورد کنند.

 

آمار جریمه‌های تردد

رئیس پلیس پایتخت درباره ی اعلام دو آمارمتفاوت از سوی پلیس و شهرداری تهران درباره ی جریمه های کرونایی خودروها در ساعات منع تردد گفت : هیچ کس به غیر از پلیس نمی تواند خودرویی را جریمه کند و جریمه ها تماما از سوی پلیس انجام می‌شود بنابراین اماری که از سوی پلیس اعلام می شود آمار درست است احتمالا این تفاوت به دلیل لحاظ کردن تعداد جریمه های ارشادی است که در روز اول انجام شده است. همان طور که پیشتر اعلام شد در شب اجرای این طرح به دلیل تکمیل نبودن زیر ساختها عمده جرایم به شکل پیامک ارشادی انجام شد.

 

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره ی چگونگی دریافت مجوز تردد گفت: مجوز تردد از سوی فرمانداری ها صادر می شود و متقاضیان می بایست برای درخواست به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

 

وی درباره این که چگونه می توان پس از جریمه نسبت به پاک کردن این جریمه اقدام کرد، گفت: معیار پلیس لیستی است که ازسوی فرمانداری اعلام می‌شود بنابراین اگر خودرویی جریمه شده و پس از آن، مجوز تردد را دریافت کرده باشد می تواند پس از دریافت مجوز فرمانداری به دفاتر ده گانه رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کرده و درخواست پاک شدن جریمه خود را ثبت کند و در آنجا پس از بررسی مجوز ارائه شده و درخواست‌ها تصمیم گیری می شود.

 

رحیمی گفت: انصافا مردم همکاری خوبی با پلیس داشته اند. بیش از 95 درصد مردم و صنوف با پلیس همکاری کردند و در مواردی که چند مغازه باز کردند عمدتا برای شرایط اضطراری و چند دقیقه بوده است.

 

رحیمی ادامه داد: بنابر آمارهای ما از زمان اجرای طرح محدودیت تردد تاکنون بیش از 70 درصد ترددها درشهر کاهش داشته است به طوری که در شب گذشته شاهد کاهش 76 درصدی تردد بین ساعت 21 تا 4 صبح  بودیم.

 

رحیمی افزود: همچنین در طول روز نیز در معابر بین 30 تا 40 درصد کاهش تردد داشتیم حتی در برخی موارد نیز بیش از 50 درصد کاهش تردد در یکسری معابر و ساعات را تجربه کردیم.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این که آیا مردم می تواند تخلفات مربوط به عدم رعایت پروتکلها علاوه بر سامانه 190 به پلیس نیز گزارش دهند گفت: مردم می توانند در هر ساعت از شبانه روز با سامانه 110 تماس گرفته و گزارشهای خود را اعلام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------