لاکچری بازی بعدازساعت 21



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
سوء استفاده برخی رانندگان از خلوتی خیابان ها بعد از اجرای محدودیت ها 

دو دختر جوان راننده و سرنشین اش هستند، با این که شیشه پنجره ها را بالا کشیده اند صدای موزیک به وضوح شنیده می‌شود، وسط خیابان را گرفته و با سرعت خیلی پایین حرکت می‌کند. سر چهارراه که می‌رسد با صدای اگزوز خودروی آمریکایی اش آسفالت خیابان هاشمیه را به اصطلاح خط خطی می‌کند و از چراغ قرمز رد می‌شود، جلوی یک فست فود نگه می‌دارد، کمی بعد یک لکسوس مشکی رنگ کنارش می‌ایستد و چند دقیقه ای سرنشینان دو خودرو بایکدیگر صحبت می کنند. گویی آماده اند دور دور نیمه شب را آغاز کنند. این جا مشهد، ساعت 21 محدودیت های ترافیکی آغاز شده اما ظاهرا برای عده ای خاص وجود ندارد.

 

به گزارش خراسان رضوی، طرح محدودیت های ترافیکی کرونایی در شهر مشهد از اول آذرماه آغاز شده و همچنان از ساعت 21 تا 4 صبح در حال اجراست و بر اساس اعلام پلیس راهور استان در این ساعات فقط تردد خودرو‌های عمومی مانند انتظامی، امدادی، درمانی، تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی مانعی ندارد و بقیه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوعیت کامل تردد خواهند داشت . ساعت کمی از 21 گذشته ، اما در خیابان های به اصطلاح بالای شهر مشهد ماجرا کمی متفاوت است و خیابان ها به دوگانه  لوکس، مصرفی تبدیل شده و بخشی از خیابان در اختیار خودروهای لاکچری قرار گرفته که رانندگان شان جریمه 200 هزار تومانی را به جان خریده و آمده اند از خلوتی خیابان ها استفاده ای ببرند برای دور دور کردن شان! از هاشمیه شروع می کنیم و در طول این خیابان به مسیرمان ادامه می دهیم ، هر چند متر یک خودروی مدل بالا از کنارمان عبور می کند، ساعت از 23 گذشته و کم کم حجم خودروها کمتر و کمتر می شود. حتی آن هایی که شاید در ترافیک قبل از ساعت 21 در مسیر مانده باشند هم به مقاصدشان رسیده اند و حالا خیابان کم کم آماده‌ قرق کردن می‌شود، بعضی از چراغ های راهنمایی چشمک زن می ‌شود و راه کاملا باز است، با عبور با سرعت دو  بی ام دبلیو از کنارمان معلوم می شود که لاکچری بازی  از حالا شروع شده است .

 

دو گل فروشی و یک قهوه بیرون بر انگار پاتوق و محل تجمع خودروهای لوکس و صاحبان شان شده، چند خودروی هیوندا، بنز، تویوتا و ماکسیما جلوی مغازه پارک کرده اند و افراد بدون ماسک و فاصله لیوان های قهوه را سر می‌کشند، کمی جلوتر جلوی یک پیتزا فروشی هم وضعیت همین طور است؛ این بار با خودروهایی گران تر و تعدادی بالاتر، همگی بدون ماسک.کرکره بعضی اصناف نصفه و نیمه باز است ، از پوشاک گرفته تا فروش تلفن همراه و ... سر هر چهارراه خودروی پلیس راهور ایستاده، پشت چراغ قرمز به دو خودروی شاسی بلند  برمی خورم که روی پلاک های شان را با چسب پوشانده اند، این ها اولین خودروهایی هستند که امشب با این روش بیرون آمده اند و بقیه انگار با ثبت پلاک شان مشکلی ندارند.

 

اوضاع در بولوار وکیل آباد کمی متفاوت تر است و خلوت تر، البته با سرعت بالاتر، همه مدل خودرو هم در آن پیدا می‌شود، از پراید و پژو گرفته تا فولکس واگن و لکسوس و هایما، همین طور که در وکیل آباد در حال عبور هستیم زیر یکی از پل ها سه خودروی بنز، که همگی مشکی رنگ هستند، توقف کرده اند و با رسیدن بنز مشکی چهارم حرکت را آغاز می کنند.دور میدان پارک صحنه جالبی از عبور خودروها مشاهده می شود، از هر طرف با سرعت عبور می کنند، با انواع مختلف تخلفات قانونی، از سرعت غیر مجاز گرفته تا حرکت خلاف مسیر در کنار گذر فرعی، دنده عقب دور میدان و توقف وسط خیابان، هرچند حجم تردد در این جا بیش از بقیه خیابان ها بود و تلاقی چند مسیر این میدان را به میدان شلوغ لاکچری تبدیل کرده است .

 

بولوار سجاد هم از قاعده مستثنا نیست و دور دور و گاهی کورس های بین خودروهای لاکچری برقرار است، هرچند دقیقه یک یا چند خودرو با سرعت بالا عبور می کنند و بعضی ها هم فقط برای گشت و گذار آمده اند، از قهوه بیرون بر و شیرینی و آب میوه فروشی گرفته تا کافی شاپ و فست فود و حتی بعضی مغازه های غیر ضروری مثل پوشاک که به کارشان ادامه می دهند هم آماده پذیرایی از آن ها هستند و جلوی بعضی هایشان هم چند نفری تجمع کرده اند. شب از نیمه گذشته ولی عده ای هنوز به خواب نرفته اند و احتمالا جریمه 200 هزار تومانی نمی تواند آن ها را وادار به رعایت محدودیت های کرونایی کند.

 

  سرهنگ حمیدرضا دهنوی، فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی در این باره می‌گوید: تصور غلط برخی بر این است که تنها اعمال قانون پلیس در شب های اجرای محدودیت های منع تردد و عبور و مرور به همین 200 هزار تومان جریمه خاتمه می یابد در صورتی که این طور نیست .وی تاکید می کند: علاوه بر جرایم راهنمایی و رانندگی که همگی فعال اند از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن حق تقدم عبور، عبور از چراغ راهنمایی در تقاطع ها و سایر تخلفات که توسط دوربین های راهور شناسایی می‌شود، در این شب ها به نوعی کنترل رفتار ترافیکی نیز انجام می شود.

 

طرح مقابله پلیس راهور با رانندگان پرتخلف 

سرهنگ دهنوی تصریح می کند: ما در شب های اخیر در طرح تشدید کنترل های عبور و مرور رفتار های ترافیکی پرخطر را شناسایی می کنیم و رانندگان و خودروهای پرخطر شهر را مورد دقت و بررسی قرار می دهیم و طرحی را در دستور کار قرار دادیم که همکاران من آمار تمام این خودرو ها و تعداد تردد و تخلفات شان را به تفکیک آماده خواهند کرد.

 

وی در باره شکل برخورد پلیس راهور با این متخلفان نیز می گوید: ما با تغییر مدل رفتاری پلیس راهور به جای این که افراد را در خیابان تحت تعقیب قرار دهیم و هم برای همکار خودمان و هم فرد سرنشین خودروی متخلف مخاطرات جدی ایجاد کنیم با جایگزینی روش های جدید به وظیفه خودمان که تحت تعقیب قرار دادن متخلفان است عمل می کنیم و مالکان خودرو را فراخوان و اعمال قانون می کنیم و تا حد توقیف نیز پیش خواهیم رفت که البته این اعمال قانون هوشمند و پیامک های هشدار ما به تازگی نتایج بسیار خوبی در کاهش تخلفات داشته است .

 

رئیس پلیس راهور استان همچنین توضیح می دهد: در هفته آینده نیز طرح دیگری را اجرایی خواهیم کرد و پس از جمع آوری  اطلاعات و آمار از سیستم های پایش ترافیکی با هماهنگی و اخذ دستورات لازم از سوی مقام محترم قضایی برای توقیف خودروها، هر خودرویی را که بیش از سه بار سرعت غیر مجاز آن توسط دوربین ها ثبت شده باشد، یعنی بالای 100 کیلومتر در ساعت تردد کرده باشد ، توقیف خواهیم کرد و از طریق پیامک نیز به مالکان آن ها اعلام خواهیم کرد و همچنین برای انجام مشاوره های روان شناختی به مشاور و روان شناس معرفی می شوند و گواهی نامه این افراد تا گذراندن کلاس های مشاوره ای ضبط خواهد شد که این کار مجدانه پیگیری می شود تا شاهد کاهش رفتارهای پرخطر ترافیکی باشیم.امیردلداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد می گوید: در دستورالعمل جدید ستاد مقابله با کرونا محدودیت های صنفی به عنوان همان محدودیت منع تردد اعلام شده و ساعت مشخص دیگری به ما ابلاغ نشده است.وی می افزاید: به طور معمول تمام مجتمع های تجاری و مراکز تجمع بازار و حاشیه خیابان های اصلی بر اساس رصدهای تیم های بازرسی ما محدودیت را رعایت می کنند و پس از ساعت 21 به دلیل منع تردد و رفت و آمد تعطیل هستند .

 

دلداری تاکید می کند: مواردی که گفته شده در تعدادی محدود از اصناف در ساعات محدودیت تردد اتفاق افتاده که در دستور کار نیروهای بازرسی ما قرار خواهد گرفت تا از تجمع افراد در مقابل این مغازه ها خودداری شود و در صورت رعایت نکردن محدودیت های کرونایی با آن ها برخورد خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------