هشدار به کوهنوردان/ احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات شمال تهران در آخر هفته



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وقوع بهمن
فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ارتفاعات شمال تهران، صبح پنج‌شنبه وزش باد شدید و از عصر پنج‌شنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود. 

به گزارش ایسنا و با توجه به اطلاع‌رسانی فدراسیون کوهنوردی درباره پیش بینی جوی کوهستان‌های ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (٢٥ و ٢٦ دی) هشدارهایی به دلیل  وقوع تندبادهای شدید و کولاک در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس شمالی و مرکزی و نیمه غربی کشور صادر شده است.

 

طبق این اطلاعیه پیش‌بینی می‌شود که وزش باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز و کولاک و وقوع بهمن در مناطق مستعد به ویژه دامنه‌های البرز داشته باشیم. هم‌چنین  بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

 

پنج‌شنبه:

موجی قوی از شمال غرب وارد کشور شده که موجب وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌های شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی می‌شود.

 

در دامنه های شمالی البرز، وزش باد گرم شدید و خیلی شدید موجب کولاک و افزایش دما می شود. این شرایط می‌تواند منجر به افزایش ذوب برف و شکستن نقاب های برفی و وقوع بهمن شود. 

 

برای ساعات عصر و شب علاوه بر وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

 

جمعه:

تداوم باد شدید و خیلی شدید در نیمه غربی کشور، شامل ارتفاعات البرز، زاگرس، شمال غرب و به تدریج شمال شرق کشور به ویژه ساعات صبح تا عصر، همراه با کولاک برف و احتمال بهمن.

 

وزش باد گاهی شدید در زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و با شدت کم‌تر ایران مرکزی

 

بارش پراکنده برف در شمال‌غرب کشور و دامنه‌ های جنوبی البرز همراه با سرمایش شدید

 

تداوم باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن

 

هم‌چنین برای ارتفاعات شمال تهران، صبح پنج‌شنبه وزش باد شدید و از عصر پنج‌شنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------