توضیحات هاشمی درباره ماجرای استیضاح شهردار تهران



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هاشمی
رئیس شورای شهر تهران درباره استیضاح شهردار گفت: این موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شده و وقتی آن ها چیزی اعلام نکرده اند به معنای حل شدن موضوع است. 

به گزارش مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه هم اندیشی امروز از ساعت ۷.۳۰ آغاز شد و طرح جامع پسماند نیز مسیر خود را طی کرده و به زودی به شورا می آید. جلسه امروز نیز به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ طی شد و بر اساس مصوبه شورای کشور قرار شده همه تبصره ها شفاف باشند.

 

وی افزود: بودجه امسال حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش داشته و بودجه ما انقباضی باز است. امیدواریم هفته اول اسفند بودجه را به فرمانداری ارسال و تا قبل از ۱۵ اسفند آن را در شورا تصویب کنیم.

 

وی درباره تحقق پذیر بودن بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد: اصولاً مترو و حمل و نقل عمومی دوگانه است و باید ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت کند. حمل و نقل عمومی کلیه شهرها را نگران کرده است و مشکل ما عدم هماهنگی ارگان ها و عدم اجرای مصوبات است. این دیدگاه باید تغییر کند در غیر این صورت این مشکل همیشه ادامه خواهد داشت.

 

رئیس شورای شهر عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم که ساختار بودجه را چندان به هم نریزیم اما تغییر حدوداً ۲۵ درصدی طبیعی است. نگاه ما هنوز به مجلس و دولت است و از مجلس درخواست کردم که لایحه را به شکلی بنویسند که دولت امکان تخلف نداشته باشد.

 

هاشمی ادامه داد: رقم بودجه با توجه به تورم افزایشی نداشته و اگر تلاش کنیم با امکانات و املاک شهرداری امکان تحقق آن وجود دارد.

 

وی درباره استیضاح شهردار گفت: این موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شده و وقتی آن ها چیزی اعلام نکرده اند به معنای نبود مشکل و حل شدن موضوع است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------