مشعل ریزعلی بر دستان دانش آموز ۱۴ ساله سبزواری



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,ریز علی خواجوی
مشعل ریز علی خواجوی، پس از گذشت بیش از نیم قرن، این بار توسط دانش آموز ۱۴ ساله سبزواری برافروخته شد.

به گزارش مهر، مسئولیت پذیری دانش آموز ۱۴ ساله سبزواری جان صدها نفر از مسافران قطار را نجات داد. خبری که از تولد نسلی نو و دلسوز حکایت دارد و در ذهن مردم، یادآور داستان مردی است به نام ریز علی، دهقان فداکار.

 

محمد مهدی عباسی دانش آموز کلاس هفتم است که در روستای قلعه نو شفیع آباد از توابع شهرستان جغتای تحصیل می‌کند، وی در توضیح چگونگی ماجرای نجات جان، مسافران قطار به خبرنگار مهر می‌گوید: در هفته دو روز حضوری در مدرسه درس می‌خوانیم و بقیه روزها تحصیل به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

 

وی گفت: در روز حادثه بعد از بازی فوتبال در کنار مدرسه که در جوار ریل راه آهن تهران-مشهد قرار دارد در حال بازگشت به خانه بودم که متوجه شکستگی ریل راه آهن شدم که با توجه به فاصله چند سانتی متری ایجاد شده بین ریل‌های راه‌آهن احتمال بروز هر گونه حادثه‌ای با عبور قطار وجود داشت.

 

وی با اشاره به اینکه این موضوع را در ابتدا با چند نفر از دوستانم و همکلاسی‌هایم مطرح کردم ولی کسی پیگیری و گزارش نکرد، بیان می‌کند: سریع به خانه برگشتم و به مادرم موضوع و آنچه دیده بودم را اطلاع دادم تا موضوع را گزارش کنیم تا با اعزام به موقع مأموران راه آهن از حادثه احتمالی برای مسافران و زائران امام رضا (ع) جلوگیری شود.

 

مریم قلعه نویی، مادر این کودک فداکار نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: ریل قطار تهران - مشهد از کنار روستای ما عبور می‌کند که در روز حادثه با گزارش پسرم با پرسنل ایستگاه آزادوار که در نزدیکی ما قرار داشتند تلفنی تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.

 

گزارش به موقع جان زائران را نجات داد 

قلعه نویی با عنوان اینکه مجدداً از راه آهن خراسان تماس گرفتند و جزئیات بیشتری از حادثه و محل شکستگی را خواستار شدند، می‌افزاید: با توجه به شناختی که از محل شکستگی ریل توسط پسرم برایم ایجاد شده بود دقیقاً شرح ماجرا را برایشان بیان کردم و با حضور و تعمیر به موقع و تعویض ریل راه‌آهن تهران- مشهد از حوادث بعدی جلوگیری و جان زائرین امام رضا (ع) حفظ شد.

 

بر اساس همین گزارش، محمد مهدی عباسی توسط مدیرکل راه آهن شمال شرق به علت اطلاع رسانی به موقع شکستگی ریل راه آهن تهران- مشهد مورد تشویق قرار گرفت در متن تقدیر نامه‌اش نوشته شده است:

 

به پاس خدمت ارزشمندی که با احساس مسئولیت اجتماعی ارائه داده‌اید و نقش مهمی که در ایمنی عبور قطارها ایفا نموده‌اید، از اقدام شایسته جنابعالی قدردانی می‌گردد. بی گمان آینده میهن اسلامی و توسعه و آبادانی ایران عزیز در گرو همت جوانان و آینده سازان برومندی است که امروز با مجاهدت در سنگر تحصیل علم و دانش خود را برای حضور پر ثمر در نقش‌های مهم اجتماعی آماده می‌کنند.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,ریز علی خواجوی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------