دختران فرهنگیِ مجرد بالای ۳۵ سال واجد شرایط دریافت مسکن هستند | پرداخت تمام هزینه‌های درمان معلمان مبتلا به کرونا



دختران فرهنگیِ مجرد,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیر کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: شرط ثبت‌نام مسکن فرهنگیان تأهل است اما دختران فرهنگیِ مجرد بالای ۳۵ سال نیز از واجدان شرایط دریافت مسکن محسوب می‌شوند. 

به گزارش ایلنا، گودرز کریمی‌فر (مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش) درباره ارائه خدمات به معلمان مبتلا به کرونا بیان کرد: تنها کاری که ما در اینجا می‌توانیم، انجام دهیم این است که تمام هزینه‌های معلمان مبتلا به کرونا را بدون استثنا، بدون سقف و نامعلوم برابر تعرفه بیمارستانی به صورت آنلاین و آن تایم پرداخت کنیم. بیمارستان می‌تواند دولتی، خصوصی و یا غیردولتی باشد، تمام هزینه‌های بستری، دارو و درمان را بر اساس تعرفه پرداخت می‌کنیم. 

 

وی ادامه داد: بیمار مبتلا ممکن است به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کند. ما ۵۵۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد داریم که با ارائه کد ملی رایگان ویزیت می‌شوند و از همه خدمات درمانی بهره‌مند خواهند شد. ممکن است به مراکز درمانی یا بیمارستانی غیرطرف قرارداد مراجعه کنند که در اینجا فرد مبتلا به کرونا، هزینه را پرداخت می‌کند و بعد از یک هفته اسنادش را تحویل آموزش و پرورش و نمایندگی‌های ما در شرکت بیمه‌گر می‌دهد که بدون استثنا کمتر از یک هفته به حساب‌شان واریز خواهد شد. 

 

کریمی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا آماری از معلمان مبتلا به کرونا دارید یا خیر؟ گفت: آمار آن قطعا موجود است و اگر نیاز باشد می‌توانیم آن را از استان‌ها بگیریم. آنچه که برای ما مهم است امنیت خاطر برای فرهنگیان است و هزینه درمان همگان را بدون استثنا پرداخت می‌کنیم، در حالی که هزینه‌هایش هم هزینه‌های گزاف و سرسام‌آوری است. 

 

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: در حالی که هزینه‌های کرونا بسیار سنگین است، اما ما تلاش کردیم با پیگیری این تسهیلات را تامین کنیم. امیدواریم هیچ زمانی معلمان دچار بیماری‌های خاص و کرونا نشوند. 

 

وی در واکنش به اینکه برخی فرهنگیان از تهیه مسکن در شهرهای جدید استقبال نکرده‌اند، گفت: ما در بخش اول ۴۳۷ هزار ۷۵۲ واحد برای فرهنگیان تخصیص دادیم، از این تعداد ۲۴۰۰۰ فرهنگی تا به امروز نسبت به تکمیل موجودی، واریز وجه و اتصال به پروژه اقدام کردند. 

 

کریمی‌فر افزود: لازم به ذکر است که این پروژه‌ها از پنج تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و وام و آورده اولیه‌شان هم تحت عنوان وام ثانوی حمایتی از مبلغ ۴۰ تا ۴۷ میلیون به شکل کم‌بهره به متقاضیان تعلق گرفته است. همچنین ستاد اجرای فرمان امام هم در اکثر پروژه‌ها فعال است تا سال ۱۴۰۰ شاهد واگذاری‌ها باشیم. 

 

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش بیان: طبیعتا از میان ۲۵۱ شهر کشور و از تعداد ۴۳ هزار واحد، ممکن است مواردی هم باشد که تا امروز انتخاب نشده‌اند، ولی واحد و زمین سر جای خود باقی است و روزانه این عدد بالا می‌رود. 

 

وی افزود: در هر صورت زمین و واحد موجود و در اختیار آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش فعلا اینها را نگه داشته تا افراد واجد شرایط بتواند از این ظرفیت استفاده کنند. 

 

کریمی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا به معلمانی که میانسال و مجرد هستند، هم مسکن تعلق خواهد گرفت؟ گفت: شرط ثبت‌نام مسکن این است که حتما فرد متاهل باشد، ولی دختران مجرد بالای ۳۵ سال جزو واجدان شرایط هستند و شرایط‌شان مثل سایر معلمان حساب می‌شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------