مراجعه سالانه بیش از ۸۰هزار زن به پزشکی قانونی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته‌اند



 همسرآزاری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مطابق با آمار مربوط به سال ۹۸ مرکز آمار ایران، ۸۱ هزار و ۶۲۴ معاینه جسمانی نزاع بر روی زنان مدعی همسرآزاری انجام شده است که نسبت این معاینات به تعداد کل معاینات نزاع پزشکی قانونی با افزایش ۵ واحدی نسبت به سال ۹۷ به ۱۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است. 

به گزارش خبرآنلاین؛ مطابق با آمار منتشره مرکز آمار ایران، نسبت معاینات زنان در سال ۹۸ به کل معاینات پزشکی قانونی ۳۲.۹ درصد بوده است.  

 

 همسرآزاری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

همچنین ۷۹ هزار و ۴۸۴ معاینه جسمانی نزاع بر روی زنان مدعی همسرآزاری در سال ۹۷ انجام شده است که این آمار با رشد دو درصدی به ۸۱ هزار و ۶۲۴ معاینه در سال ۹۸ رسیده است. 

 

 همسرآزاری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

در این بین، نسبت معاینات زنان ناشی از همسرآزاری در سال ۹۷ به کل معاینات نزاع پزشکی قانونی ۱۳.۵ درصد بوده که با افزایش در سال ۹۸ به ۱۴ درصد رسیده است.

 

 همسرآزاری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

نسبت دانشجویان دختر به پسر

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر گزارش مرکز آمار درباره نسبت دانشجویان دختر به پسر آمده است که در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ نسبت کل دانشجویان دختر به پسر ۹۴.۲ درصد بوده است.

 

نسبت همین آمار در مقطع کاردانی ۵۴.۵ درصد، کارشناسی ۱۰۸ درصد، کارشناسی ارشد ۸۸.۱ درصد، دکتری عمومی ۱۰۶.۲ درصد و دکتری تخصصی ۸۳.۸ درصد بوده است. 

 همسرآزاری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

سهم شاغلان زن  از کل شاغلان در سال گذشته ۱۷.۸ درصد بوده است 

سهم شاغلان زن  از کل شاغلان در سال ۹۸ نیز ۱۷.۸ درصد بوده است که در این بین سهم اشتغال زنان از بخش کشاورزی ۲۰ درصد، صنعت ۱۵ درصد و خدمات ۱۸ درصد بوده است.

 همسرآزاری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

در سال ۹۷ نیز سهم زنان شاغل کل کشور از گروه‌های قانونگذاران، مقامات عالی رتبه و مدیران ۲۰.۵ درصد، معادل با ۱۵۵ هزار و ۴۱۴ نفر بوده است. این آمار در نقاط شهری ۲۱.۲ درصد و در نقاط روستایی ۱۲ درصد بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------