حمله شکارچیان غیرمجاز به محیط‌بان‌ها در اصفهان



 محیط بانان  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
شکارچیان غیر مجاز یکی از محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو در غرب استان اصفهان را ضرب و جرح کردند.

به گزارش ایرنا ؛مرتضی جمشیدیان  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان روز پنجشنبه افزود: شب گذشته ۲ شکارچی غیر مجاز با یکی از محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو درگیر شدند و این محیط بان را مورد ضرب جرح قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه این ۲ شکارچی غیر مجاز درپارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو پس از تعقیب و گریز محیط بان وی را مضروب کردند افزود: متخلفان شکار پس از ضرب و جرح محیط بان متواری شدند و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

 

جمشیدیان اظهار داشت: محیط بان پارک ملی قمیشلو به صورت سرپایی در بیمارستان مداوا شد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین یک متخلف شکار که اقدام به شکار یک آهو درحاشیه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته کرده بود دستگیر شد.

 

جمشیدیان افزود: از این متخلف ضمن کشف و ضبط لاشه آهو و یک دستگاه موتورسیکلت، برای رسیدگی به تخلف، به مراجع قضایی شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی شد.

 

 کمبود علوفه ناشی از خشکسالی سال جاری در این منطقه، برخی از وحوش را به حاشیه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته می‌کشاند که از امنیت کمتری برخوردار است.

 

آهوی ایرانی گونه شاخص جانوری این پارک است که یکی ازمهمترین زیستگاه های این گونه جانوری در خاورمیانه به شمار می آید.

 

بر اساس این گزارش آنچه برخی از متخلفان شکار و صید را به تعدی به این مناطق ترغیب می‌کند، پناه بردن وحوش علفخوار به مزارع اطراف پارک، برای دسترسی به آب و علوفه، ناشی از خشکسالی فعلی است.

 

 پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و۳۱ گونه خزنده است.

 

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با مساحت افزون بر ۲۰۰ هزار هکتار در شمال استان واقع است و از سال ۱۳۴۳تاکنون تحت مدیریت و حفاظت قرار دارد ؛ بر اساس مطالعات، این پارک دارای ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده و۲۶ گونه خزنده است و ۴۷۸ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------