دما در این استان رکورد می‌زند/ تهران گرم‌تر می‌شود



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
یک کارشناس هواشناسی گفت:در هفته آینده شاهد ثبت رکورد دمای ۴۰ درجه در تبریز خواهیم بود.

به گزارش میزان ؛ نقشینه، کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: به طور کلی در پنج روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف در کشورمان خواهیم داشت.

 

وی افزود:در همین مدت تنها شاهد وزش باد شدید در برخی از مناطق از استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل در پاره‌ای از ساعات ریزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی شده خواهیم بود. بر این اساس امروز سرعت وزش باد در منطقه زابل ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

 

این کارشناس هواشناسی گفت:در سه روز آینده در استان‌های خوزستان و ایلام احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد. در این مدت در ارتفاعات واقع در جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان با جریانات گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعد از ظهر ما شاهد افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم بود.

وی در مورد وضعیت آب‌های جنوب کشور گفت: شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

 

این کارشناس هواشناسی با اشاره به ثبت رکورد دما در شهر تبریز گفت:امروز کمینه دما در تبریز ۲۴ درجه گزارش شده است.که این به نوع خود دمای بالایی است. اما بیشینه دما فردا و پس فردا ۳۹ و جمعه و شنبه  دما به ۴۰ درجه خواهد رسید که این دما یک رکورد محسوب می‌شود. 

 

نقشینه در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران گفت:بیشینه دمای تهران امروز ۳۶، فردا ۳۷ و پس فردا ۳۸ خواهد بود. کمینه دما در شمیرانات ۲۱ درجه و در مهرآباد ۲۵ درجه گزارش شده است. به طور کلی درتهران آسمان صاف و جوی آرام گاهی وزش باد را خواهیم داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------