خرید و فروش موی بلند با قیمت‌های میلیونی



خرید و فروش موی بلند ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
این گزارش درباره پدیده‌ای به نام تجارت مو است، تجارتی که حجم معاملات آن سر از میلیون درمی‌آورد. 

به گزارش ایسنا، ماجرا خیلی ساده است، عده‌ای که موهای زیبا و بلند دارند عمدتا به دلیل نیاز مالی موهای خود را می‌فروشند تا این مو روی سر زنان پولدار قرار گیرد. از قدیم هم گاهی شنیده می‌شد که فردی موهای بلند خود را برای کلاه گیس فروخته، اما ماجرا این روزها رنگ و بوی جدی‌تری گرفته و کاربری موی خریداری شده هم تا حدودی متفاوت است.

 

در گذشته کاربری فروش مو عمدتا برای کلاه گیس بود، اما اکنون که روش‌های زیبایی هم مدرن شده کاربری مو تغییر کرده و بیشتر برای اکستنشن یا بلند کردن مو به کار می‌رود.

 

و حالا چندی است آگهی‌هایی به در و دیوار چسبانده شده که این جمله به بزرگی در آن به چشم می‌خورد: «موی بالای ۵۰ سانت شما را خریداریم».

 

 مخاطبان این گروه احتمالا افرادی هستند که شاید از نظر اقتصادی ضعیف بوده و در فضاهای مجازی حضور ندارند، زیرا شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم نیز از آگهی‌های مشابه پر است و با جملاتی نظیر موهای شما را میلیونی خریداریم سعی در جذب مخاطب دارند.

 

با یکی از آگهی‌ دهندگان تماس می گیرم و به عنوان یک فروشنده مو سوال‌هایی که در ذهنم هست را می‌پرسم. فردی که پشت تلفن صحبت می‌کند زنی جوان با روابط عمومی بسیار قوی است تا فروشنده مو را حسابی جذب کند. اولین سوالی که می‌پرسد این است که بلندی موی شما چقدر است و آیا تاکنون موی خود را رنگ کرده‌ام، یا رنگ طبیعی خود را دارد.

 

او ابتدا تاکید می‌کند موی کوتاه‌تر از نیم متر ارزش خرید چندانی ندارد و ادامه می‌دهد: هرچقدر مو بلندتر باشد با قیمت بیشتری خریداری می‌شود، اما برای مو نیم متری قیمت بسته به نوع مو از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان آغاز می‌شود و هرچقدر مو بلندتر باشد قیمت به سه تا پنج میلیون تومان هم می‌رسد.

 

خریدار مو قیمت مو را بسته به رنگ شدن مو و یا صاف و مجعد بودن آن متفاوت می‌داند و اضافه می‌کند: موی مجعد خریدار کمتر و قیمت پایین‌تری دارد و موهایی که دکلره شده باشد نیز ارزانترین مو برای خرید است و گاهی برخی این مدل مو را نمی‌خرند. او گرانترین مو را موهای صاف بدون رنگ اعلام می‌کند.

 

موضوع دیگری که خریدار مو به آن اشاره دارد کوتاهی در محل است و یادآوری می‌کند: اگر امکان حضور در آرایشگاه را ندارید شخصی که کوتاهی مو را انجام می‌دهد حتی اگر در روستا هم زندگی کنید به محل زندگی شما آمده و مو را کوتاه می‌کند و تاکید هم دارد که مو باید توسط افراد ماهر کوتاه شود تا آسیب نبیند و اگر مو توسط خود فرد کوتاه شود ارزش چندانی ندارد.

 

و در آخر در پاسخ به این پرسش که کاربری موی خریداری شده برای چه چیزی است، می‌گوید: این مو برای اکستنشن کاربرد دارد، یعنی با کمک آن افرادی که موی کوتاه دارند می‌توانند داشتن موهای بلند را تجربه کنند.

 

آنچه مشخص است مخاطب این آگهی‌ها بیشتر دختران جوان و از نظر اقتصادی ضعیفی هستند که برای مشکلات مالی حاضرند زیبایی خود را که مایه دلگرمی هر دختری است، به فروش بگذارند.

 

کمی بیشتر که فضای مجازی را بالا و پایین می‌کنم می‌بینیم صفحات مجازی هستند که با همین نام یعنی خرید موی طبیعی، مرکز مجازی خرید موی قیچی شده و... فعالیت دارند.

آرایشگاه‌ها منعی برای خرید مو ندارند

 

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه نیز درباره خرید و فروش مو در آرایشگاه‌ها گفت: اگرچه مجوز خاصی برای این کار به آرایشگاه‌ها داده نشده، اما انجام این کار ممنوع هم نیست.

 

فاطمه کندوله با بیان اینکه خرید و فروش مو برای اکستنشن یا بلند کردن مو انجام می‌شود، افزود: قیمت خرید مو بسته به کیفیت آن، میزان بلندی، رنگ شدن یا طبیعی بودن مو و ... بین دو تا سه میلیون تومان و حتی گاهی تا پنج میلیون است.

 

وی ادامه داد: موی طبیعی برای اکستنشن بسیار بهتر جواب می‌دهد؛ از موی مصنوعی هم می‌توان استفاده کرد، اما ماندگاری بالایی ندارد.

 

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که هزینه اکستنشن چقدر است که فقط بابت تامین موی آن چند میلیون تومان هزینه می‌شود، عنوان کرد: قیمت اکستنشن بسته به نوع آن متفاوت است و به صورت شاخه‌ای محاسبه می‌شود.

 

وی افزود: برخی برای فروش مو به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند اما برخی سراغ همین آگهی‌های فضای مجازی می‌روند. در مجموع بهتر است اگر کسی هم قصد این کار را دارد در مراکز معتبر کوتاهی مو را انجام دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------