بدون ویزا به عراق نروید



زائرن اربعین ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
دولت عراق اعلام کرده در اربعین فقط مرزهای هوایی را به روی زائران باز می‌کند و آن‌ها را بدون ویزا نمی‌پذیرد. 

به گزارش ایسنا، نهادهای داخلی و کنسولگری عراق اعلام کرده‌اند برخلاف سال‌های گذشته، ویزای انفرادی برای زائرن اربعین صادر نمی‌کنند و صدور ویزا در فرودگاه‌های این کشور متوقف شده است. عراق پیش‌تر در بخشنامه‌ای از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرده بود مسافران بدون ویزا را به عراق منتقل نکنند.

 

بنا بر اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی، تنها شرکتی که مجوز صدور ویزا همزمان با صدور بلیت سفر به عراق را داشت، شرکت هواپیمایی «العراقیه» بود که از ابتدای هفته، این شرکت رسما صدور ویزا را متوقف کرده است.

 

دفتر نخست‌وزیری عراق نیز مدتی قبل، با ارسال بخشنامه‌ای به وزارت کشور عراق، تنها مرجع ذی‌صلاح را که عهده‌دار مسؤولیت ورود و خروج زائران و گردشگران خارجی به این کشور است، سازمان گردشگری اعلام کرد. بنابراین، درخواست ورود گروه‌های زیارتی و سیاحتی تنها به سازمان گردشگری زیرمجموعه‌ وزارت فرهنگ عراق محول شده و فقط شرکت‌های گردشگری مجاز و مورد تایید این سازمان می‌توانند برای ورود و خروج گروه‌های گردشگری و زیارتی اقدام کنند.

 

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت با عنوان کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد پیش ثبت‌نام از متقاضیان این سفر را از روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه آغاز می‌کند و زائران اعزامی را به افرادی محدود کرده که دو دُز واکسن کووید را تا ۱۹ شهریورماه تزریق کرده باشند.  

 

بنابر اعلام کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق، نخست‌وزیر این کشور با ورود ۳۰هزار زائر ایرانی و ۱۰هزار زائر از کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرده است. عراق سال گذشته اربعین را به صورت داخلی و بدون زائران خارجی برگزار کرد.

 

دولت عراق تاکید کرده که ورود زائران در اربعین امسال، فقط از طریق مرز هوایی و الزاما با داشتن تست منفی پی‌سی‌آر که حداکثر ۷۲ ساعت از تاریخ آن گذشته باشد، امکان‌پذیر است.

 

سازمان حج و زیارت نیز از مردم خواسته است با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی، به هیچ وجه به مرزهای زمینی مراجعه نکنند.

 

همچنین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در اطلاعیه‌ای از زائران ایرانی که قصد دارند در مراسم اربعین شرکت کنند، خواسته است قبل از دریافت ویزای معتبر عراق، برای رزرو بلیت پرواز به این کشور اقدام نکنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------