مرزهای زمینی عراق بسته است؛ زائران مراجعه نکنند/ فروش تورهای زمینی اربعین کلاهبرداری است



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سخنگوی ناجا با بیان اینکه زائران اربعین از مراجعه به مرزها خودداری کنند، گفت: مرزهای زمینی چهارگانه با عراق مسدود است. 

سردار  مهدی حاجیان در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان مرزهای چهارگانه زمینی با کشور عراق برای خروج عاشقان حسینی در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه ای در این رابطه ارائه نمی شود.

 

وی از همه مردم خواست که از مراجعه به مرزها خودداری کنند چون مرزها بسته است و مسئولان عراق اجازه ورود نمیدهد و هیچ تصمیم جدیدی هم در این باره فعلا اتخاذ نشده است.

 

سخنگوی ناجا با اشاره به اعزام زائران به صورت هوایی، افزود:  دولت عراق با اعزام هوایی ۳۰ هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی موافقت کرده که البته این افراد باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr مبنی بر سلامت را داشته باشند.

 

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه اعزام زائران از این طریق نیز تابع شرایط خاص ابلاغی مراجع ذیصلاح خواهد بود، تصریح کرد: زائران بایستی هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده باشند .

 

به گفته وی، درباره نوع و برند واکسن کرونا بحث خاصی مطرح نیست.

 

سخنگوی ناجا درباره دستور اخیر دادستان درباره برگ سبز خودرو نیز گفت: ناجا براساس ماده ۲۲ قانون حمل و نقل اجازه صدور سند مالکیت خودرو که همان برگ سبز است را دارد که این موضوع بین نیروی انتظامی و کانون دفترداران رسمی مورد اختلاف واقع و به دیوان عدالت اداری ارجاع شد. رای هیات عمومی دیوان هم رای ۱۸۶۳ بر این شد با توجه به اینکه هویت متعاملین و اصالت خودرو توسط نیروی انتظامی احراز و تایید می شود و هم اینکه سند ناجا سند «رسمی» است، براین اساس سندی که توسط نیروی انتظامی صادر می شود اعتبار قانونی دارد و سند مالکیت است.

 

به گفته وی، پیش از این برای خودرو دو سند صادر می‌شد یک سند توسط نیروی انتظامی و دیگری توسط دفاتر اسناد رسمی که این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه به مردم باعث سردرگمی هم میشد.

 

حاجیان این را هم گفت که برغم رای دیوان عدالت اما از اجرایش امتناع می‌شد که جای تشکر دارد از دادستان کل کشور که دستور صادر و تکلیف را مشخص کردند که سند مالکیت خودرو لازم الاجرا شد و این سرگردانی چند ساله را برطرف کردند و باعث آسایش مردم در نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک شدند و دیگر در این باره ضرورتی برای مراجعه به دفترخانه‌ها نیست.

 

فروش تورهای زمینی اربعین کلاهبرداری است

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز گفت: تبلیغات فروش تورهای زمینی سفر عتبات عالیات در ایام اربعین کلاهبرداری است.

 

سرهنگ یدالله رنجبرپور در این خصوص بیان کرد: با اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت، امسال به دلیل پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، مسافرت عتبات عالیات در ایام اربعین به صورت محدود و فقط از طریق مسیر هوایی امکان پذیر است.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از اعلام این موضوع، تعدادی از کلاهبرداران با سوء استفاده از این مطلب، تبلیغات گسترده‌ای برای فروش تورهای زمینی ایام اربعین با قیمت پایین‌تر در فضای مجازی انجام و برای پیش ثبت نام درخواست واریز مبلغی را از متقاضیان می‌کنند.

 

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که تمامی تبلیغات صورت گرفته در  زمینه ثبت نام تورهای زمینی سفر اربعین کلاهبرداری است، اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم ضمن اینکه به این تبلیغات توجهی نکنند و فقط برای دریافت اخبار موثق به اطلاعیه های ستاد عتبات عالیات رجوع کنند، در صورت مواجهه با این تبلیغات، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس سایت cyberpolice.ir به پلیس اعلام کنند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------