محسنی اژه‌ای: مردم «تنگدستی» را تحمل می‌کنند، «تبعیض» را نه



 محسنی اژه‌ای,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس قوه قضائیه گفت: وظیفه ما وحدت هرچه بیشتر و تلاش برای مبارزه با فساد از هر نوعی و ایجاد عدالت اجتماعی است چرا که مردم تنگدستی را تحمل می‌کنند اما تبعیض را نمی‌توانند بپذیرند. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان قزوین که صبح امروز ۸ مهر در استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امروز خداوند این توفیق را داده که مسئولیتی را به عهده بگیریم که برای این مردم و آینده این مردم کاری کنیم و اگر خدای نکرده کوچکترین غفلتی از ما سر بزند با این همه امکانات مادی و معنوی عذری از ما پذیرفته نیست.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین، بیان کرد: قزوین استانی با دشت‌های وسیع و امکانات صنعتی و تولیدی است که اگر ما مدیران نتوانیم مشکل مردم این استان و ناهنجاری اجتماعی را حل کنیم و اگر نتوانیم برای گره گشایی مردم کاری کنیم دیگر بهانه‌ای نداریم.

 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: در این استان چند مسئله وجود دارد که مادر مسائل دیگر است، موضوع آب و فروعات آن که یک مشکل عمومی در کل کشور است لذا باید در این شرایط بیندیشیم که آب را چگونه باید مدیریت کرد، امید است در دولت سیزدهم برای مدیریت آب کشاورزی، آب شرب، آب صنعتی و مسائل مختلف مربوط به آب تدبیری شود و در مصرف بهینه اقداماتی صورت بگیرد.

 

وی تصریح کرد: محیط زیست یکی از مسائل حیاتی است و مسئله زمین و متفرعات آن مثلا موضوع وقف یکی از مسائل مهمی است که ذهنها را مشغول کرده و باید حل شود.

 

 رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: برخی ناهنجاری‌های اجتماعی هم در استان قزوین وجود دارد که می‌توان با کمک گرفتن از مجموعه‌های دانشگاهی مختلف، نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های دیگر و البته با کمک و ظرفیت مردم این مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی را حل کرد.

 

وی گفت: قوه قضا این آمادگی را دارد که در همه این مسائل کار گروه‌های مشترک و متخصص ایجاد کرده و برای حل آن گام بردارد. در این مسیر لازم است ما حتما شعبات خاص تشکیل دهیم چراکه حل بعضی از موضوعات محیط زیستی، آب و صنعت نیاز به تخصص دارد.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: نماینده‌های مجلس، نماینده ولی فقیه، استاندار و همه مسئولان باید در کار گروه‌ها حضور داشته باشند و برای حل مشکلات گام  بردارند و قبل از اینکه یک پرونده قضایی گشوده شود و به مرحله پیاده کردن آیین دادرسی برسیم تلاش کنیم در کار گروه‌ها مسائل حل و فصل شود و این امر شدنی است اما اگر به صورت تخصصی برخورد شود.

 

وی افزود: در این راه می‌توان از متخصصین دانشگاهی، از ظرفیت نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت نهادهای فرهنگی بهره ببریم، بیایید امروز پیمان ببندیم که تا آخر سال برای حل مسائل اساسی با تشکیل کار گروه‌های مشخص و متخصص گام برداریم.

 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: اگر جریانات سیاسی دلسوز مردم و خیرخواه مردم و خواهان اقتدار نظام باشند با وجود اختلاف سلیقه ظرفیت‌ها را برای تعالی کشور و مردم بسیج می‌کنند و باهم متحد خواهند شد و دستگاه قضا از تمام کسانی که برای تحقق عدالت اجتماعی و رفع تبعیض حرفی دارند با آغوش گرم استقبال کرده و نقدها را می‌پذیرد.

 

وی اظهار کرد: دشمنان با فشار بر معیشت و اقتصاد مردم و جنگ روانی می‌خواستند مردم را ناامید کنند و هر روز با ایجاد حاشیه و نفاق خواسته خودشان را دنبال می‌کنند، آن‌ها نهایت تلاش خود را می‌کنند که شکاف بین طبقات مردم را بیشتر کنند و اینجا وظیفه ما وحدت هرچه بیشتر و تلاش برای مبارزه با فساد از هر نوعی و ایجاد عدالت اجتماعی است چراکه مردم تنگدستی را تحمل می‌کنند اما تبعیض را نمی‌توانند بپذیرند.

 

 رئیس قوه قضائیه افزود: قوه قضا مصمم است که برای رفع تبعیض و مبارزه با فساد در داخل و خارج از دستگاه قضا قدم بردارد، ابتدا با تذکر و اگر جواب نداد با شمشیر قانون برخورد خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------