نحوه دریافت «حق بیمه» از ورثه کارفرمایان متوفی اعلام شد



سازمان تأمین اجتماعی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری نحوه محاسبه و دریافت حق بیمه از ورثه کارفرمایان متوفی که کارگاه آنان مشمول معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی قرار گرفته‌اند و همچنین چگونگی ابلاغ صورتحساب‌های صادره به ورثه کارفرما را مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، براساس دستور اداری صادر شده توسط میرهاشم موسوی درخصوص ابلاغ به ورثه کارفرما و در اجرای بخشنامه جامع ابلاغ احکام و اوراق؛ در مواردی که مخاطب ابلاغ ورثه کارفرما و یا شرکای یک کارگاه باشند، ابلاغ به همه افراد مذکور در محل ابلاغ انجام می‌شود.

 

با این حال چنانچه در هر مرحله ورثه از میان خود یکی را به عنوان کارفرما معرفی کنند، در این صورت از نظر قانونی شخص معرفی شده به عنوان کارفرما شناخته می‌شود و ابلاغ‌ها و مکاتبات بعدی به نام شخص مذکور انجام خواهد شد.

 

تا زمانی که شخص معینی به عنوان کارفرما معرفی نشود، همه وراث و شرکا کارفرما به شمار می‌روند و ابلاغ‌ها بایه به همه آنان صورت پذیرد. ضمنا ملکی یا استیجاری بودن محل کارگاه تاثیری در موضوع ندارد.

 

در خصوص استمرار بهره‌مندی کارگران شاغل در کارگاه از حقوق قانونی نیز بدیهی است، فوت کارفرما اخلالی در حقوق کارگران ایجاد نمی‌کند. به بیان دیگر، بهره‌مندی از معافیت‌ها و حقوق قانونی، وابسته به وضعیت کارگاه است و با تعییر قهری یا قراردادی کارفرما، معافیت‌ها و حقوق قانونی از بین نمی‌رود. در همین راستا ماده ۱۲ قانون کار نیز به گونه‌ای این مطلب را تایید می‌کند که تغییر وضعیت حقوقی کارگاه ارتباطی به کارگران ندارد و کارفرمای جدید قائم مقام کارفرمای سابق خواهد بود.

 

در صورت صدور جواز کسب به نام یکی از ورثه با رضایت سایر شرکا، شخص اخیرالذکر به عنوان نماینده کارفرما شناخته شده و کلیه اوراق و احکام به نام ایشان صادر و ابلاغ می‌شود.

 

در صورت صدور مجوز فعالیت کارگاه (پروانه کسب) به نام احدی از وراث کارفرمای متوفی و احراز اشتغال و رابطه مزد و حقوق بگیری سایر وراث شاغل در کارگاه با رعایت بخشنامه ۱۹ جدید درآمد با کارفرمای جدید، دریافت لیست و حق‌بیمه مربوطه پس از احراز سایر شرایط مقرر در قانون و آئین نامه اجرایی ذیربط با اعمال معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی بلامانع خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------