افزایش ۵۹ درصدی بارندگی در سرشاخه‌های زاینده‌رود



 زاینده‌رود,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیر سد زاینده‌رود با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا صبح روز شنبه _بیست‌ویکم اسفندماه_ در منطقه کوهرنگ بارش‌ها به هزار و ۴۵میلی‌متر رسیده است، گفت: بر این اساس بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۹درصد افزایش داشته است؛ اما متأسفانه کماکان تا رسیدن به حجم مطلوب سد فاصله داریم. 

سیدمجتبی موسوی‌نائینی در گفت‌وگو با  ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰) تا صبح امروز (شنبه بیست‌ویکم اسفندماه) در منطقه کوهرنگ بارش‌ها به هزار و ۴۵ میلی‌متر رسیده است. در سال خشک گذشته در زمان مشابه بارندگی در این منطقه ۶۵۶ میلی‌متر بوده است.

 

وی افزود: میانگین بارندگی بلندمدت (۳۴ سال گذشته) در بازه زمانی شروع سال آبی تا بیست‌ویکم اسفندماه، ۹۹۷ میلی‌متر بوده است. بر این اساس بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت پنج درصد افزایش داشته است؛ اما متأسفانه کماکان تا رسیدن به حجم مطلوب سد فاصله داریم.

حجم آب کنونی سد زاینده‌رود ۱۷ درصد است

 

وی با بیان اینکه حجم آب پشت سد زاینده‌رود اکنون ۲۰۹ میلیون مترمکعب و برابر ۱۷ درصد از حجم آن است، اضافه کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون ورودی آب به سد، ۲۳۹ میلیون مترمکعب و خروجی سد ۲۵۶ میلیون مترمکعب بوده است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، ورودی آب به سد زاینده‌رود ۲۴۶ میلیون مترمکعب و این میزان در بلندمدت ۳۴۷ میلیون مترمکعب بوده است. بنابراین ورودی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته سه درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۱ درصد کاهش داشته که این موضوع تا حدودی ناشی از بارش پاییز امسال بود که بسیار کم بوده است.

 

وی ادامه داد: حجم آب سد زاینده‌رود در روز بیست‌ویکم اسفندماه ۱۳۹۹، ۲۲۱ میلیون مترمکعب بوده که میانگین بلندمدت آن ۶۸۴ میلیون مترمکعب است. بنابراین حجم سد نسبت به زمان مشابه سال گذشته شش درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۹ درصد کاهش داشته است.

 

مدیر سد زاینده‌رود گفت: خروجی سد زاینده‌رود در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌ویکم اسفندماه ۲۱۲ میلیون مترمکعب و در میانگین بلندمدت ۳۸۸ میلیون مترمکعب بوده است. بر این مبنا میزان خروجی سد در بازه زمانی گفته شده نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۴ درصد کاهش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------