آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

ادامه بارش‌ها در نیمه شمالی کشور/ احتمال خیزش گرد و غبار در استان‌های غربی



 آب و هوایی کشور,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور، در عین حال از احتمال خیزش گرد و غبار در برخی استان‌های غربی کشور خبر داد. 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز فعال بوده و سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

 

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای آینده اضافه کرد: سه شنبه این وضعیت در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور و چهارشنبه در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود. پنجشنبه در شمال غرب و جمعه در نوار شمالی و برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد و کرمان بارش خواهیم داشت. همچنین امروز به سبب انتقال گردوخاک از سمت عراق، در استان‌های غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی محتمل است. 

 

ضیاییان در ادامه ضمن تشریح وضعیت سواحل جنوبی کشور، گفت: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج هستند.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد در اواخر وقت ابری و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در اواخر وقت ابری و بارش پراکنده و در شب نیمه ابری و در برخی ساعت‌ها همراه وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) همدان با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد و فردا (۱۳ اردیبهشت‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------