آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

مالچ‌پاشی بهترین روش برای جلوگیری از وقوع گرد و غبار/ هزینه یک تن قیر 600 هزار تومان



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, قیر

تاجیک گفت: باید از حجم زیاد نفت کوره موجود در کشور به منظور جلوگیری از وقوع گرد و غبار و تثبیت خاک استفاده کنیم.

حسن تاجیک رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با  ایلنا درباره استفاد ه از قیر برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار گفت: برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار باید وکیوم باتوم و یا مالچ را بریزیم و چون نرمی دارد و استقامت و ماندگاری آن نیز بیشتر است و خاک را تثبیت می کند.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم هزینه کنیم و مالچ روی کویر بپاشیم امکان رویش گیاه نیز وجود دارد زیرا فقط خاک را تثبیت می کند ضمن اینکه از روشی که در کشورهای ژاپن و سنگاپور که برای ساخت تپه استفاده می کنند می‌توانیم بهره ببریم و به این ترتیب از آسیب پذیری خاک نیز جلوگیری می‌شود.

تاجیک خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم از قیر ترکیبی و یا پلیمری برای تثبیت خاک استفاده کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که حیات و محیط زیست نیز از بین نرود.

وی با بیان اینکه ما باید از حجم زیاد نفت کوره موجود در کشور به این منظور استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: البته برای این منظور باید با کشورهای عربستان و عراق نیز هماهنگ باشیم چون حجم زیادی از گرد و غبار از این کشورها روانه ایران می شود.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی درباره میزان هزینه این اقدام نیز یادآور شد: الان یک تن قیر 600 هزار تومان است لذا باید تیم کارشناسی این موضوع را بررسی کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------