مدیرعامل سپاهان: حق پخش، حقِ باشگاه مالک است/ صداوسیما حق باشگاه‌ها را پرداخت کند



محمدرضا ساکت،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل باشگاه سپاهان، باشگاه‌ها را مالک حق پخش و کپی رایت هر مسابقه دانست و گفت: هر باشگاه به‌عنوان مالک رویداد تیمش هر طور بخواهد می‌تواند آن را بفروشد. این چیزی است که فوتبال حرفه‌ای در دنیا تعریف کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ساکت، عصر امروز(سه‌شنبه، ۲۵ مرداد) در حاشیه آیین معارفه کادر تیم‌های ورزش قهرمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صداوسیما در خصوص حق پخش آدرس اشتباه ندهد. در برنامه چهارم بودجه دولت اعلام شده مبلغی از تبلیغاتی که همزمان با مسابقات ورزشی پخش می‌شود، باید صداوسیما به‌عنوان تبلیغات به وزارت ورزش داده و وزارت به فدراسیون بدهد. فدراسیون‌ها هم این مبلغ را به باشگاه دهند که تنها ۱۵ میلیارد است.

 

وی تاکید کرد: نه ما و نه سازمان لیگ هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم. اگر وزارت ورزش دریافت کرده، حق باشگاه‌ها را اعلام کند، زیرا این موضوع تبلیغات ناشی از مسابقات ورزشی است. 

 

ساکت ادامه داد: موضوع تبلیغات همزمان با بازی جدا از پخش و پرداخت رایت مسابقات است که باید به مالک اصلی پرداخت شود.

 

مدیرعامل باشگاه سپاهان از حضورش در کارگروه ویژه فدراسیون برای حل مسئله حق پخش خبر داد و گفت: ما در قالب کارگروه فدراسیون قرار خواهیم گرفت و در صورت تصویب هر برنامه‌ای توسط این کارگروه، یکی از مجریان جدی آن خواهیم بود، زیرا تعدادی از باشگاه‌های ایران بازی‌های پربیننده‌ای دارند.

 

وی اضافه کرد: هنوز آن کارگروه تشکیل نشده و پس از تشکیل مصوبات آن اجرا می‌شود.

 

ساکت یادآور شد: انتظار داریم صداوسیما به این نکته که گفتیم توجه کند و حق باشگاه‌ها را پرداخت کند.

 

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به حواشی مسابقات هفته نخست لیگ و مصاحبه نکردن مربیان استقلال و پرسپولیس با صدا و سیما در اعتراض به موضوع حق پخش، اظهار کرد: این حق باشگاه است و کارشان را رد نمی‌کنم. هر باشگاهی مالک رویداد خود است و بازی استقلال و سپاهان محصول تولیدی باشگاه استقلال است و این باشگاه به عنوان مالک هر طور بخواهد می‌تواند آن را بفروشد. این چیزی است که فوتبال حرفه‌ای در دنیا تعریف کرده است که انتظار درست و به جایی است. 

 

ساکت خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۰ تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها در دنیا از حق پخش تامین می‌شود که ما از آن محروم هستیم. متاسفانه صداوسیما حق پخش، رایت و کپی رایت مسابقات را از مالک که باشگاه‌ها هستند نمی‌خرد.

 

وی رویداد ورزشی و مسابقات را محصول تولید باشگاه دانست که با هزینه‌های مختلف تأمین می‌شود.

 

ساکت ادامه داد: مشتریان این تولید هواداران هستند و این تولید از تولیدکننده اصلی که باشگاه‌ها هستند، خرید نمی‌شود. از مجلس، دولت و صداوسیما انتظار داریم در ارتباط با این موضوع اقدام جدی کنند. 

 

وی یادآور شد: یکی از شاخصه‌های حرفه‌ای که در مجوز حرفه‌ای سوال می‌کنند، در بخش اسپورت مارکتینگ و درآمد پخش تلویزیونی است که کسب می‌شود. برای فوتبال حرفه‌ای ایران نقطه زننده‌ای است که نمره صفر بگیرد.

 

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم. استقلال هم یک تیم قابل احترام، خوب، شایسته با کادر فنی و مدیریتی ارزنده است که بازیکنان خوبی دارد. همه تیم‌ها امسال مدعی‌اند. ما هم مانند بقیه خوشحالیم که کادر فنی بسیار توانا و با دانش و متفکر و مهمتر از همه اعلام کرده بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد. 

 

رحیمی‌زاده هنوز سرمربی تیم هندبال سپاهان است

ساکت با اشاره به صحبت‌هایی پیرامون تعویض سرمربی تیم هندبال آقایان سپاهان، با رد این موضوع توضیح داد:  اطلاعی راجع به تعویض سرمربی هندبال ندارم و تمریناتشان را آغاز کرده‌اند. البته ممکن است تیم را تقویت کنیم. سیاست باشگاه تقویت تیم است اما کادر فنی انتخاب شده و معرفی شدند که رحیمی‌زاده به خاطر تیم ملی حضور نداشت.

 

وی تاکید کرد: می‌خواهیم حضور قدرتمندانه‌ای در دو بخش بانوان و آقایان در مسابقات آسیایی داشته باشیم.

 

ساکت ادامه داد: در هندبال بانوان، قینانی به‌عنوان مربی همچنان در کنار تیم است و طبق تفاهم و رایزنی‌ با فدراسیون مربی خارجی تیم ملی نیز به کادر اضافه شد که به‌عنوان یک مربی بین‌المللی مورد استقبال همه مربیان تیم از جمله خانم قینانی قرار گرفت.

 

وی گفت: امیدوارم بتوانیم از دانش روز استفاده کرده و ظرفیت هندبال بانوان افزایش دهیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------