واکنش آجورلو به ضرر استقلال از پخش مستقیم صداوسیما/ فتاحی: حق قانونی‌ خود را می‌خواهد



مصطفی آجرلو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: حقوق و منافع مردم و هواداران را تأمین می کنیم.

به گزارش فارس، امروز جلسه مدیر عاملان باشگاه ها بین فدراسیون نشینان در حال برگزاری است که در حاشیه این جلسه مصطفی آجورلو به سوال خبرنگاران در خصوص ضرر باشگاه استقلال از پخش های مستقیم صدا و سیما اینطور واکنش نشان داد و گفت: (إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌)

 

وی همچنین در خصوص جلسه با رئیس  و نایب رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: همه حقوق و منافع مردم و هوارادان استقلال را تأمین می کنیم.

 

***

 

فتاحی: امیدواریم صدا و سیما این بار خلف وعده نکند/ استقلال حق قانونی‌اش را می‌خواهد

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: بارها جلسه گذاشتیم اما هنوز با صدا و سیما به نتیجه نرسیده ایم.

 

سعید فتاحی پیش از نشست امروز رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران سازمان لیگ با مسئولان باشگاه‌ها و هیأت‌های استانی اظهار داشت: سال گذشته دو باشگاه بزرگ ما یعنی استقلال و پرسپولیس به دلیل دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و جلسه امروز درباره بحث مجوز حرفه‌ای سازی و ... است. 

 

وی در مورد متضرر شدن باشگاه استقلال  از حق پخش تلویزیونی در دو بازی خانگی ابتدایی خود، توضیح داد: نمی‌دانم باید این موضوع را لج و لجبازی صداوسیما بگذاریم یا چیز دیگری، جدا از اینکه حاضر نیستند حق پخش را به ما بدهند بلکه از بابت تبلیغات محیطی نیز سبب متضرر شدن‌مان شدند. به پخش زنده بازی‌های استقلال و پرسپولیس نگاه کنید.

 

معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص اینکه پرسپولیس هم خواسته‌های مشابه آبی پوشان دارد و آیا احساس نمی‌کند سیاستی که برای باشگاه رقیب در نظر گرفته بهتر است، گفت: بعید می‌دانم موضوع باشگاه پرسپولیس این باشد. استقلال یکسال است به ریاست سازمان صداوسیما نامه زده و حق قانونی‌اش را درخواست کرده اما متأسفانه با وجود تمامی جلسات برگزار شده به نتیجه نرسیدیم. قبل از هفته اول و سوم هم نامه زدیم. حتی در شورای تأمین این موضوع مطرح و قرار شد همکاری کنند اما این اتفاقات افتاد و همه دیدند که بازی استقلال در ورزشگاه آزادی چگونه پخش شد. امیدواریم صداوسیما در این هفته خلف وعده نکند.

 

فتاحی در مورد اینکه آیا نحوه پخش تلویزیونی بازی‌های استقلال سبب شده این باشگاه با کارگزارش به مشکل بخورد، تصریح کرد: با کارگزار به اختلاف نخوردیم اما قطعاً استقلال از این بحث ضرر کرده است. 

 

وی در مورد اینکه آیا کارگزار استقلال را به خاطر این نوع پخش تلویزیونی جریمه می‌کند، عنوان کرد: نمی‌دانم.

 

معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا امیدوار است پس از جلسه امروز مشکل حل شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم. 7-8 سال قبل در همین فدراسیون و سازمان لیگ جلوی حق پخش بازی‌ها را گرفتند اما امسال به خاطر هواداران و اینکه همه مردم به اینترنت دسترسی ندارند اعلام کردیم مشکلی با پخش مستقیم مسابقات نداریم و قانون همین است اما طبق همین قانون وقتی برنامه‌های تلویزیونی یا سریالی تولید می‌شود به عواملش پول می‌دهند. ما هم همین را می‌خواهیم که تبلیغات قبل حین و بعد از بازی را در اختیار بگیریم. قانون هم هست.

 

فتاحی افزود: امیدواریم با کمک باشگاه‌ها این اتفاق بیفتد زیرا نیاز فوتبال ما است. شاید برخی باشگاه‌ها به دلیل غیر دولتی بودن غیر مستقیم این پول را بگیرند اصلاً دنبال این قضیه نباشند اما یکی از درآمدهای باشگاه‌های خصوصی و استقلال و پرسپولیس با این همه هوادار و توجه حق پخش است.

 

وی درباره اینکه آیا قرار است صادق درودگر نیز در این جلسه شرکت کند زیرا در جلسه قبلی با او دچار چالش‌هایی شد، گفت: بالا نرفتم که ببینیم درودگر هست یا خیر او جزو هیأت رئیسه سازمان لیگ است.

 

معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص اینکه چنین جلسه‌ای قبل از شروع لیگ هم برگزار شد، گفت: آن جلسه صرفاً درباره بحث تبلیغات محیطی بود اما جلسه امروز مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای، الزامات فیفا و AFC در خصوص تبلیغات محیطی، باشگاهداری، بدهی‌ها و ... نیز می‌شود. اکنون استقلال بدهی دارد که مربوط به سال‌های قبل و پرونده استراماچونی و سایر پرونده‌های خارجی است این پول را باید از کجا بیاوریم. خدا را شکر پرونده داخلی نداریم اما درآمد استقلال از کجا است؟

 

فتاحی ادامه داد: شاید باشگاه‌های دیگر که فولادی و معدنی هستند غیر مستقیم از این منابع استفاده می‌کنند اما استقلال با وجود این همه هوادار چنین منابعی ندارد. 

 

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده استراماچونی توضیح داد: تیم حقوقی باشگاه پیگیر این موضوع است.  

 

معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص اینکه ظاهراً این باشگاه نمی‌تواند از پول بورس مطالبات استراماچونی را پرداخت کند، عنوان کرد: این موضوع را باید از حقوقی باشگاه بپرسید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------