پوشیدن لباس شوالیه در قطر ممنوع شد/ پله خطاب به بازیکنان برزیل: جام را به خانه بیاورید



جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ویدئویی از دو هوادار که شمشیر و سپر در دست دارند و توسط نیروهای پلیس از ورزشگاه دور می‌شوند در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است.

به گزارش فرارو، پلیس قطر اوایل این هفته دو مردی که مشخص شد از هواداران انگلیسی هستند و لباس سنت‌جورج پوشیده بودند را از حضور در ورزشگاه‌های جام‌جهانی محروم کرد و دلیل آن نگرانی از «سلاح و زره» بیان شد. فیلم این دو هوادار به طور گسترده در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

 

طرفداران گاهی اوقات بنا بر سنت خود لباس‌هایی می‌پوشند که ادای احترامشان به شوالیه انگلیسی، «قدیس پشتیبان» سنت‌جورج را نشان بدهند.

 

وقتی نشریه «سان» از مقامات قطری در مورد ممنوعیت یا آزاد بودن لباس شوالیه سوال پرسید، گفتند هرچیزی که به عنوان «سلاح یا پوشش محافظ بدن» در نظر گرفته شود ممنوع است. آنها همچنین به آیین‌نامه استادیوم خود اشاره کردند که نشان می‌دهد هر آیتمی که «ماهیت سیاسی، توهین‌آمیز و یا/تبعیض‌آمیز» داشته باشد ممنوع است.

 

استفاده از کلاه‌خود نیز در ورزشگاه‌ها اکیدا ممنوع است و همراه داشتن سلاح‌های شوالیه‌ای هم جزو اشیایی هستند که می‌توانند امنیت دیگران را به خطر بیاندازند، در نتیجه همراه داشتن آنها غیرقانونی است.

 

به هواداران انگلیس قبلاً هشدار داده شده بود که پوشیدن لباس شوالیه‌ها می‌تواند جرم تلقی شود، اما باز هم عده‌ای این هشدارها را نادیده گرفتند و حاشیه‌سازی کردند.

 

***

 

پله خطاب به بازیکنان برزیل: جام را به خانه بیاورید

پله، چهره افسانه‌ای فوتبال برزیل از بازیکنان تیم ملی کشورش خواست در بازی های جام جهانی روی کسب پیروزی در بازی فینال و بردن جام متمرکز باشند.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه المیادین، افسانه فراموش نشدنی فوتبال برزیل که اکنون 82 سال دارد، در یک سخنرانی مجازی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورش خواست به هر مسابقه احترام بگذارند و با تمرکز بر رسیدن به بازی فینال در جام جهانی 2022 بازی کنند و البته در نهایت جام را به خانه بیاورند.

 

پله که تا کنون تجربه بردن سه جام جهانی را به همراه تیم ملی برزیل داشته، در یک گفتگوی مجازی خطاب به تیم ملی برزیل گفت: "این جام را به خانه بیاورید."

 

او این درخواست را در حالی مطرح کرد که اعضای تیم ملی برزیل پس از آن در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر با نتیجه دو بر صفر بر صربستان غلبه کردند.

 

دیشب در آستانه بازی افتتاحیه برزیل، قهرمان پنج دوره جام جهانی، برابر صربستان در جام جهانی قطر، پله 82 ساله مجموعه ای از تصاویر را در شبکه اجتماعی اینستاگرام که مربوط به افتخارات گذشته اش در جام جهانی می‌شدند را منتشر کرد. او ضمن انتشار این تصاویر، به نیمار و هم تیمی‌هایش گفت: "امروز شروع به نوشتن یک داستان جدید می‌کنیم."

 

پله، تنها بازیکنی که در تاریخ تاکنون تجربه برد سه جام جهانی را داشته، نوشت: "ما نماینده بیش از 200 میلیون قلب خواهیم بود که به عنوان یک قلب می‌تپند و با هر دستاورد سلسائو، می‌لرزند."

 

او نوشت: "ما باید به هر مسابقه احترام بگذاریم و با تمرکز بر رسیدن به فینال بازی کنیم. این مهم است که زیبا بازی کنیم، بله، اما همچنین ضروری است که از همه چیزمان روی زمین فوتبال مایه بگذاریم."

 

او تصریح کرد: "من این تصاویر را برای الهام بخشیدن به شما می فرستم. من تمام انرژی های مثبتم را برای شما می فرستم. مطمئن هستم که پایان خوشی خواهیم داشت. خدا به همراهتان. این جام را به خانه بیاورید."

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------