دشان: فرانسه در قطر شگفتی می آفریند/ مارتینو: مسی در ۵ دقیقه هم زهرش را می‌ریزد



جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه به صعود زودهنگام فرانسوی‌ها به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکیپ، فرانسه قهرمان جهان با برتری ۲ بر یک برابر دانمارک به دومین برد خود در مرحله گروهی دست یافت تا به عنوان اولین تیم، صعود خود را به دور حذفی قطعی کند. کیلیان ام‌باپه هر دو گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند.

 

دیدیه دشان بعد از صعود فرانسه گفت: همه چیز برای ما عالی است، ما شش امتیاز گرفتیم و صعود خود را قطعی کردیم. این صعود آرامش و اعتماد به نفس برای تیم به ارمغان می‌آورد. ما شانس بسیار خوبی برای کسب مقام اول گروه داریم زیرا تفاضل گل ما بسیار بهتر از استرالیاست. بنابراین در موقعیت ایده آلی قرار داریم. هدف اول محقق شده است.

 

او در ادامه گفت: ما یک تیم قوی و فشرده داریم که می‌خواهد کارهای بزرگ انجام دهد و قبلاً این کار بزرگ را انجام داده است.

 

سرمربی دانمارک: هنوز هم می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم

سرمربی تیم ملی دانمارک با وجود ناکامی مردانش در کسب پیروزی در دومین بازی‌شان در جام جهانی ۲۰۲۲ هنوز به صعود امید دارد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

کسپر هیولماند سرمربی تیم ملی دانمارک پس از باخت 2 بر یک شاگردانش برابر فرانسه در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی 2022 در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی افتاد که دانمارک با وجود کسب دو پیروزی اخیرش برابر خروس‌ها در لیگ ملت‌ها این بار نتوانست مقابل قهرمان جام جهانی 2018 پیروز شود، اظهار داشت: در فوتبال توجه به جزئیات است که نتیجه را تعیین می‌کند. در بازی روز سوم ژوئن در استاده فرانسه (دیداری که دانمارک 2 بر یک برد) ما خوب بازی کردیم و در طول مسابقه نیز سیستم بازی‌مان را تغییر دادیم. در بازی دوم در کپنهاگن هم کسپر اشمایکل درون دروازه واکنشی فوق‌العاده انجام داد که ما را در بازی نگه داشت. گاهی اوقات کفه ترازو به سمت یک تیم سنگینی می‌کند و گاهی اوقات به سمت تیم دیگر. فرانسه سزاوار کسب پیروزی بود اما من معتقدم که بازی بسیار نزدیک بود.

 

دانمارک برای امیدوار ماندن به صعود، باید بازی آخرش در مرحله گروهی که برابر استرالیاست را ببرد. آمار گلزنی این تیم اما ناامید کننده است چرا که در دو بازی‌اش در قطر تنها یک گل زده است.

 

هیولماند در پاسخ به این سؤال که مشکل خط حمله تیمش چیست، عنوان کرد: ما نتوانستیم در بازی قبلی گل بزنیم اما پا به پای حریف جنگیدیم. مارتین برایت‌ویت یک موقعیت خوب داشت. کسپر دولبرگ هم حرکت خوبی داشت. من عملکرد مهاجمان‌مان را دوست داشتم. آنها در بازی بعدی نشان خواهد داد که چه توانایی‌های دارند. تیم ما سال 2021 ، توانست 18 گل بزند که نشان می‌داد بازیکنان مختلف‌مان توانایی گلزنی دارند.

 

سرمربی دانمارک درباره دلیل تفاوت عملکرد تیمش در جام جهانی نسبت به یورو 2020 عنوان کرد: برای جام جهانی احترام قائلم اما بازی‌های این تورنمنت با بازی‌های یورو خیلی فرق دارند. ما مقابل تونس خوب بازی نکردیم و این یک واقعیت است. برابر فرانسه هم خب که تکلیف مشخص بود و فرانسه یکی از بهترین‌ تیم‌های دنیاست. درست مانند یورو، در دور دوم مرحله گروهی هم با یک تیم بزرگ روبه‌رو شدیم (بلژیک) و بعد از دو بازی هیچ امتیازی نداشتیم و با این حال توانستیم صعود کنیم. الان هم امیدواریم که از بازی مقابل استرالیا امتیاز بگیریم و صعود کنیم.

 

***

 

رنار: به تیمم افتخار می‌کنم/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم

سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان با وجود شکست در دیدار برابر لهستان از عملکرد شاگردانش راضی است.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

تیم ملی فوتبال عربستان که در دیدار نخست خود برابر آرژانتین به پیروزی دست پیدا کرد در دیدار دوم به مصاف لهستان رفت و با دو گل شکست خورد.

 

اروه رنار با وجود شکست تیمش از عملکرد بازیکنان راضی است.

 

او بعد از بازی گفت: به عملکرد تیمم در این بازی هر چند که شکست خوردیم افتخار می‌کنم. بازیکنان تلاش زیادی از خود نشان دادند. باید از قبل از نیمه نخست گل تساوی را به ثمر می‌رساندیم. متاسفانه پنالتی ما تبدیل به گل نشد و اگر آن توپ گل می‌شد نتیجه بازی تغییر می‌کرد.

 

این مربی فرانسوی ادامه داد: هنوز چیزی تمام نشده است و ما شانس صعود داریم. تا آخرین ثانیه‌ای که در جام حضور داریم خواهیم جنگید. فکر نکنید که ما تسلیم می‌شویم اصلا اینگونه نیست و به تلاش خود ادامه می دهیم. برابر مکزیک شانس خود را امتحان خواهیم کرد.

 

سرمربی لهستان: شایسته‌ پیروزی بودیم/ صعودمان هنوز قطعی نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال لهستان از کسب اولین برد تیمش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ابراز رضایت کرد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

چسلاو میچنویش در پی برتری 2 بر صفر عصر امروز (شنبه) شاگردانش مقابل عربستان در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر گفت: خیلی خوشحالیم که شادی را برای خودمان، هواداران‌مان و البته برای لهستان به ارمغان آوردیم. با کسب 4 امتیاز هنوز کارمان تمام نشده و صعودمان قطعی نیست اما امروز بابت این برد خوشحالیم. به نظرم امروز در بازی ما جنبه‌های مثبت زیادی وجود داشت، چیزهایی که دوست داشتیم از بازیکنان‌مان ببینیم. ما می‌خواستیم در این بازی از فضاهای پشت مدافعان عربستان استفاده کنیم که این ترفند جواب داد.

 

سرمربی لهستان همچنین درباره مهار پنالتی عربستان توسط دروازه‌بان شماره یک خود اظهار داشت: شزنی فوق‌العاده کار کرد. گل اول‌مان و مهار پنالتی حریف توسط شزنی، باعث شد تا ما در شرایط روحی خوبی قرار بگیریم و قدرت را در تیم حس می‌کردیم. خوشحالم که موفق به کسب پیروزی در این بازی شدیم چون کاملاً شایسته‌اش بودیم.

 

***

 

سرمربی تونس: حق‌مان نبود به استرالیا ببازیم

سرمربی تیم ملی تونس نتیجه بازی شاگردانش در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ناعادلانه می‌داند.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

جلال القادری سرمربی تیم ملی تونس پس از باخت یک بر صفر شاگردانش برابر استرالیا در گروه D که نماینده آفریقا را در آستانه حذف از جام جهانی 2022 قرار داد، به خبرنگاران گفت: امروز حق‌مان نبود که به استرالیا ببازیم. کلی موقعیت گلزنی داشتیم و دروازه آنها را هم به شدت تهدید کردیم. حریف فقط یک موقعیت گلزنی داشت و از آن هم بهره برد. در طرف مقابل ما 5 موقعیت مسلم گلزنی داشتیم که نتوانستیم از هیچ‌یک از آنها به درستی استفاده کنیم.

 

القادری افزود: امروز روز ما نبود و مقابل استرالیا بدشانسی آوردیم. با اینکه کلی فرصت برای زدن گل داشتیم و بازی در کنترل ما بود، نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم. در بازی قبلی مقابل دانمارک عالی بودیم اما امروز کار را برای استرالیا آسان کردیم چون بیش از اندازه به ارسال از جناحین و توپ‌های بلند تکیه کردیم در حالی که استرالیا در این دو مورد تبحر کافی دارد.

 

سرمربی تونس در نهایت عنوان کرد: ما سخت تلاش کردیم و هرچه در توان‌مان بود برای دفاع از اعتبار تیم ملی تونس گذاشتیم اما شانس یارمان نبود.

 

آرنولد: بازیکنانم روحیه جنگنده استرالیا را به تصویر کشیدند

سرمربی تیم ملی استرالیا از نمایشی که مردانش در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تونس ارائه کردند، ابراز رضایت کرد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی استرالیا پس از پیروزی یک بر صفر امروز (شنبه) مردانش برابر تونس در هفتمین روز از رقابت‌های جام جهانی که کانگروها را به صعود از گروه D امیدوار کرد، به خبرنگاران گفت: من بی‌نهایت به بازیکنانم افتخار می‌کنم. آنها امروز روحیه جنگنده استرالیایی‌ها را به نمایش گذاشتند. امیدوارم که توانسته باشیم کاری کنیم که مردم‌مان به تیم ملی‌شان افتخار کنند.

 

وی افزود: در بازی قبلی‌مان برابر قهرمان جهان (فرانسه) هم اگرچه باختیم اما پسرها همان‌قدر تلاش کردند که در این بازی دیدید. زمانی که شکاکان و منتقدان از ما ایراد می‌گیرند، این بیشتر به ما انگیزه می‌دهد. من بعد از بازی مقابل فرانسه به بازیکنانم گفتم که این بهترین بازی دوستانه‌ای بود که ما تا به حال داشته‌ایم.

 

سرمربی استرالیا خاطرنشان کرد: بسیاری از اشتباهات‌مان در آن بازی را برای بازی امروز برطرف کردیم و نتیجه‌اش این شد که بازی را بردیم. من بیشتر از این نمی‌توانم به پسرانم افتخار کنم. حالا به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهیم. بله ما یک پیروزی کسب کردیم اما هنوز هدف‌مان محقق نشده است و کارهای زیادی مانده است.

 

***

 

مارتینو: مسی در ۵ دقیقه هم زهرش را می‌ریزد
سرمربی آرژانتینی تیم ملی مکزیک شکست مردانش مقابل آلبی‌سلسته را نتیجه غفلت آنها از مهار هموطن وی در این بازی دانست.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

خراردو مارتینو سرمربی تیم ملی مکزیک پس از باخت 2 بر صفر تیمش برابر آرژانتین که دومین بازی بدون برد ازتک‌ها در جام جهانی 2022 بود؛ به خبرنگاران گفت: روی گل اولی که خوردیم، یک لحظه غفلت کردیم. لیونل مسی بازیکنی است که اگر فقط 5 دقیقه وقت داشته باشد هم زهرش را می‌ریزد. همیشه باید مراقب او بود، چون که هر لحظه امکان تغییر سرنوشت بازی را دارد. برای گل زدن به آرژانتین باید همان روشی را در پیش می‌گرفتیم که عربستان سعودی انتخاب کرد، البته من فکر نمی‌کنم که مسی در این بازی فضاهای زیادی برای حرکت نداشت و به جز موقعیتی که گل زد، به او اجازه ندادیم کار خاص دیگری انجام دهد. با این حال همان یک گل برای تغییر روند بازی کافی بود.

 

کار مکزیک برای صعود با قبول این شکست بسیار سخت شد. با این حال مارتینو هنوز حاضر نیست حذف تیمش را قطعی بداند. او افزود: تا زمانی که شانس داشتیم باشیم به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم. ما گزینه‌های تاکتیکی متنوعی داریم. برای بازی مقابل عربستان سعودی هم بهترین تاکتیک را پیدا خواهیم کرد.

 

اسکالونی: بازی‌های مرگ و زندگی واقعا دشوار است

سرمربی تیم ملی آرژانتین از بابت برداشته شدن یک بار روانی بزرگ از دوش بازیکنانش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به واسطه پیروزی برابر مکزیک ابراز خوشحالی کرد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

او پس از بازی با تشکر از هوادارانی که مردان او را به سوی کسب پیروزی هل دادند، گفت: یک هوادار آرژانتینی اینگونه است. او تو را احساساتی و طوری تهییج می‌کند که توصیفش سخت است. همه ما واقعاً تحت فشار بودیم، همین‌طور دوستان‌‌مان و اعضای خانواده‌های‌مان. درک حس و حالی که ما داشتیم، شاید برای سایر کشورها و فرهنگ‌ها سخت باشد. این بازی برای ما فقط یک بازی فوتبال نبود. زمانی که می‌دانید پای مرگ و زندگی در میان است و یا باید ببرید یا کارتان تمام است، شرایط خیلی سخت می‌شود.

 

اسکالونی افزود: پیراهن آرژانتین به تن هر کسی سنگینی می‌کند. با این حال راه درست مواجه شدن با این مسئولیت سنگین این است که بدون ترس به استقبال تمام بازی‌ها بروید. در نیمه دوم یک قدم بیشتر برداشتیم. در این بین گاهی اوقات هم پیش می‌آمد که اوضاع بر وفق مراد پیش نمی‌رفت.

 

مسی بار دیگر ناجی کشورش شد و با زدن گل اول قفل دوازه‌ها را شکست و مکزیک را مجبور کرد هجومی‌تر بازی کند. این سبب شد که دست آرژانتینی‌ها در حمله بازتر شود و به این ترتیب گل دوم آنها هم به ثمر رسید. اسکالونی در تمجید از کاپیتان تیمش گفت: او  کاری را انجام داد که بهتر از هر چیزی می‌داند چگونه باید انجامش دهد.

 

مسی: سلاح‌مان را زمین نمی‌گذاریم، همه بازی‌ها فینالند

لیونل مسی که در پیروزی 2-0 آرژانتین مقابل مکزیک نقش مهمی داشت و یک گل برای تیمش به ثمر رساند در پایان مسابقه گفت جام جهانی برای تیمش تازه آغاز شده است.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

لیونل مسی در دومین مسابقه آرژانتین در جام جهانی 2022 امیدهای کشورش را زنده کرد و مهم‌ترین نقش را در پیروزی مقابل مکزیک داشت. آرژانتینی‌ها به لطف گلهای مسی و انزو فرناندز موفق شدند حریف‌شان را شکست بدهند تا باخت غیرمنتظره روز اول مقابل عربستان را به فراموشی بسپارند.

 

لیونل مسی در پایان این بازی با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: بازی خیلی سختی بود چون مکزیک مربی بزرگی دارد و تیم سرسختی است که دوست دارد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. ما در نیمه اول پرفشار بازی کردیم و درست هم همین بود. ولی در نیمه دوم بازی را آرام کردیم و شروع کردیم به بازی کردن با توپ.

 

از پیروزی واقعا خوشحالیم. پیروزی برای ما الزامی بود. آنچه در بازی قبل اتفاق افتاده بود را کنار گذاشتیم و با خودمان گفتیم که هر طور شده باید این بازی را ببریم. باخت بازی اول برایمان خیلی سخت بود چون خیلی از بچه‌ها اولین جام جهانی‌شان را تجربه می‌کنند و آن مسابقه اولین بازی‌شان بود و این بود که نتوانستیم آنطور که دلمان می‌خواست بازی کنیم. حالا برای ما یک جام جهانی آغاز شده است.

 

مصدومیت از ناحیه قوزک پا

نمی‌دانم چرا اینقدر درباره این مساله صحبت شد. واقعیت این است وقتی خبرها درباره قوزک پایم را می‌خواندم تعجب کردم چون هیچ مشکلی نداشتم. در آخرین لحظه تمرین کمی درد شروع شد ولی همه چیز خوب بود.

 

برنامه آرژانتین برای ادامه جام جهانی قطر

نمی‌توانیم سلاح‌مان را زمین بگذاریم. از این به بعد همه مسابقات ما فینال هستند. واکنش مردم عالی بود. به هیچ وجه نمی‌توانیم سه‌انگاری کنیم. ما مدتها است که دست در دست مردم کشورمان تلاش می‌کنیم و به موفقیت‌های درخشانی رسیده‌ایم. این راه همچنان ادامه دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------