سانتوس: نمی‌خواهیم با برزیل رو‌برو شویم/ سرمربی اروگوئه: تاوان استفاده نکردن از موقعیت‌های‌مان را دادیم



جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال واکنش خونسردانه‌ای به پیروزی تیمش برابر اروگوئه و صعود به مرحله یک هشتم نهایی نشان داد.

به گزارش تسنیم، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال با وجود پیروزی 2 بر صفر مردانش برابر اروگوئه در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 واکنش خونسردانه‌ای نسبت به این اتفاق نشان داد که این موضوع برای خبرنگاران جالب بود. او در پایان دیداری که با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه لوسیل برگزار شد، به شبکه RTP3 پرتغال گفت: خوشحالی؟ بماند برای وقتی که خیلی بالا رفتیم. فعلاً بهتر است که زیاد هیجان زده نشویم.

 

سانتوس درباره بازی هم گفت: پیروزی حق‌مان بود. تیم همان کارهایی که خواسته بودم را انجام داد. مرحله اول برای ما تقریباً به پایان رسیده است چون صعود کردیم. حالا باید تمرکزمان را روی ارتقای سطح کیفی کارمان بگذاریم. بازیکنان با شایستگی فراوان بازی کردند. این نکته بسیار مهمی است. من می‌خواستم تیمم را یکدست و منسجم ببینم و همین اتفاق هم افتاد چرا که هم از نظر کیفیت بازی هم از نظر ارتباطی که میان بازیکنان وجود داشت، در سطح بالایی قرار داشتیم و این کلید دستیابی به موفقیت است.

 

سرمربی تیم ملی پرتغال که تیمش در دور پایانی مرحله گروهی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت، در پایان تأکید کرد: ما همیشه همین‌طور کار می‌کنیم و هدف‌مان این است که خوشحالی و لذت را به مردم پرتغال و خودمان هدیه دهیم. با این حال نباید مغرور شویم و حواست‌مان باشد که جایگاه اول جدول را از دست ندهیم تا در مرحله بعدی مجبور نباشیم با برزیل (تیمی که احتمالاً به عنوان صدرنشین از گروه G صعود می‌کند) روبرو شویم. من حتی به چنین موضوع فکر هم نمی‌کنم. بازی تمام شد و ما صعود کردیم. از فردا با آرامش خاطر بیشتری کار خواهیم کرد.

 

سرمربی اروگوئه: تاوان استفاده نکردن از موقعیت‌های‌مان را دادیم

سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه باخت تیمش مقابل پرتغال در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی را نتیجه فرصت سوزی شاگردانش در این بازی دانست.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

دیه‌گو آلونسو سرمربی تیم ملی اروگوئه پس از شکست 2 بر صفر در دومین بازی از دور دوم دیدارهای گروه H جام جهانی 2022 که کار این تیم را برای صعود به مرحله بعدی بسیار سخت کرد، به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم تیم ما آن زمانی که فرصت داشت و می‌توانست گل بزند، این کار را نکرد. تلاش و کار تیمی‌مان خوب بود اما اشتباه‌مان این بود که در نیمه اول بازیکنان پرتغالی‌ را آزاد گذاشتیم و داستان بازی اول‌مان در جام تکرار شد. در نیمه دوم بهتر بودیم و بازیسازی‌مان بین خطوط بهتر شد. موقعیت‌های گلزنی بیشتری خلق کردیم و موقعیت‌های بسیار خوبی برای باز کردن دروازه حریف به دست آوردیم اما آن اقتدار و دقت لازم برای قرار دادن توپ در داخل دروازه حریف و به تساوی کشاندن بازی را نداشتیم.

 

بازی پایانی اروگوئه در مرحله گروهی جام جهانی برابر غنا است. آلونسو درباره آن بازی تأکید کرد: پیش از فکر کردن به آن بازی و آماده شدن برای آن، ابتدا باید دلیل باخت‌مان به پرتغال را درک کنیم و بر اساس آن برنامه بازی‌مان را برای مسابقه بعدی تنظیم کنیم. می‌دانیم که در بازی بعدی محکوم به کسب پیروزی هستیم و این تنها راه صعود‌مان است. پس به قصد کسب پیروزی به میدان خواهیم رفت و شانس‌مان را برای صعود امتحان خواهیم کرد. ما امیدمان را از دست نمی‌دهیم و با ایمان به توانایی‌های خود و ادامه دادن به کار‌، می‌رویم که بازی بعدی را ببریم. تا زمانی که همه چیز تمام نشده باشد، خواهیم جنگید.

 

***

 

سرمربی کامرون: مسئولیت کنار گذاشتن اونانا را می‌پذیرم/ در حال بهتر شدن هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کامرون درباره کنار گذاشتن دروازه‌بان اصلی‌اش و تساوی مقابل صربستان صحبت کرد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

ریگوبرت سانگ در پی تساوی 3-3 بعدازظهر دیروز (دوشنبه) شاگردانش مقابل صربستان در گروه G جام جهانی 2022 قطر، درباره کنار گذاشتن آندره اونانا از ترکیب تیمش در این بازی گفت: پست دروازه‌بانی بسیار مهم است. ما در تورنمنت سختی هستیم و می‌دانم که باید چه کاری انجام دهم، یعنی مطمئن شوم تیم بالاتر از هر فردی است. اونانا می‌خواست برود و ما آن را پذیرفتیم. ما 26 بازیکن داریم که برای قرار گرفتن در ترکیب با هم رقابت می‌کنند. ما می‌خواهیم این روحیه نظم و احترام را نشان دهیم. ما اینجا هستیم تا این را ثابت کنیم. اونانا دروازه‌بان بزرگی است اما ما روی تیم تمرکز می‌کنیم. به عنوان بازیکن باید خود را با نظم و انضباط تیم وفق دهید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، اگر نمی‌توانید با خواسته‌های ما در این تیم سازگار شوید، فکر می‌کنم باید کنار بروید و مسؤلیتش را برعهده بگیرید. تیم در هر شرایطی مهمتر است.

 

وی در مورد بازی هم اظهار داشت: مسئولیت کنار گذاشتن اونانا را می‌پذیرم. ما دیدیم که بازیکنان‌مان واکنش بسیار خوبی نشان دادند و به آنها تبریک می‌گویم. چیزی که از این بازی یاد گرفتیم، این است که ظرفیت نشان دادن واکنش به هر نتیجه‌ای را داریم. ما تیمی داریم که بر سختی‌ها غلبه می‌کند و این بسیار مهم است. این به ما بُعد جدیدی برای بازی می‌دهد. من کاملاً به بازیکنانم اعتقاد دارم و می‌دانم که می‌توانیم بهتر از بازی امروزمان باشیم. مقابل سوئیس نشان دادیم که چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم اما امروز بهتر بود و ما در حال پیشرفت هستیم. بازیکنانم جوان هستند و ما برای پیشرفت به زمان نیاز داریم.

 

سرمربی صربستان: اشتباهات‌مان نگذاشت برنده بازی شویم

سرمربی تیم ملی صربستان پس از تساوی شاگردانش برابر کامرون از آنه، این نتیجه را ناشی از اشتباهات آنها دانست.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

دراگان استویکوویچ سرمربی تیم ملی صربستان پس از تساوی 3-3 این تیم مقابل کامرون در دیداری از گروه G که در آن صرب‌ها 3 بر یک از حریف‌شان پیش افتاده بودند، به خبرنگاران گفت: امروز بدشانسی آوردیم. دو هافبک میانی‌مان ولیکوویچ و پاولوویچ مصدوم شدند و درخواست تعویض کردند و ما هم مجبور بودیم این کار را انجام دهیم. مصدومیت آنها برنامه‌های ما را تا حدودی تغییر داد. مصدومیت آنها ما را نگران کرده است. من از بابت نتیجه ناراحتم. بازیکنان ما واقعاً برای کسب پیروزی تلاش می‌کردند و به همین دلیل هم واکنش‌شان به گل خورده اول عالی بود به خصوص در صحنه گل سوم که یک شاهکار بود، مثل یک شعر فوتبالی. بعد از آن اما کامرون به لطف اشتباه بازیکنان ما دو گل مشابه زد.

 

استویکوویچ افزود: باید به کارمان ادامه دهیم. دیشب بازی دوم گروه‌مان (میان برزیل و سوئیس) را تماشا خواهیم کرد و خب با توجه به شرایط جدول بدون شک امیدواریم که برزیل برنده باشد. باید واقع‌بین باشیم و عملکردمان را طبق آنچه رخ داد آنالیز کنیم. باعث تأسف است. همانگونه که گفتم بازی‌مان مقاطعی استثنایی داشت چون به طول کامل بر بازی تسلط داشتیم اما اشتباهاتی که مرتکب شدیم به بهای از دست دادن پیروزی تمام شد.

 

***

 

سرمربی غنا پس از رکوردشکنی: پیروزی مقابل کره حاصل اراده قوی و کمی شانس بود

سرمربی تیم ملی غنا به سخت بودن کار تیمش برای کسب پیروزی مقابل کره جنوبی اعتراف و پیروزی مقابل این تیم را حاصل انگیزه بالای بازیکنانش دانست.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

اوتو آدو سرمربی تیم ملی غنا به لطف پیروزی 3 بر 2 دیروز (دوشنبه) این تیم برابر کره جنوبی در دور دوم بازی‌های گروه G جام جهانی 2022 به اولین سرمربی غنایی تاریخ تبدیل شد که در جام جهانی موفق به پیروزی می‌شود. با این پیروزی غنا اولین امتیازهای خود را در جام بیست‌و‌دوم کسب و به رده دوم صعود کرد. نماینده آفریقا حالا حتی این شانس را دارد که با غلبه بر اروگوئه در بازی پایانی حتی به مرحله بعدی صعود کند.

 

اوتو آدو سرمربی غنا پس از بازی به خبرنگاران گفت: بازی فراز و نشیب‌های فراوانی داشت و همین موضوع هم آن را احساسی کرده بود. کره جنوبی واقعاً خوب بازی می‌کرد و ما را با پرسینگش تحت فشار قرار داده بود.

 

آدو افزود: ما در نیمه دوم به دردسر افتادیم. می‌خواستیم جلوی سانترهای حریف را بگیریم اما شاید به اندازه‌‌ای که نیاز بود برای این کار انسجام نداشتیم. با این حال انگیزه و شور و شوق بازیکنان سبب شد که با جان و دل دفاع کنند و عملکرد خوب دروازه‌بان‌مان هم کمک کرد. در نهایت باید بگویم که کمی هم خوش‌شانس بودیم.

 

از حواشی مهم بازی اخراج پائولو بنتو سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی از سوی آنتونی تیلور به دلیل اعتراض شدید و پرخاشگرانه او به داور انگلیسی در انتهای مسابقه بود که باعث شد او از شرکت در نشست خبری هم محروم شود. به همین دلیل دستیار او سرجیو کاستا به خبرنگاران گفت: نتیجه بازی واقعاً ناعادلانه بود. حتی تساوی هم برای این بازی بی‌انصافی در حق ما بود چه برسد به شکست. پیروزی حق ما بود.  

 

بنتو: به بازیکنانم افتخار می‌کنم/ عدالت در فوتبال اجرا نشد اما امید داریم

پس از بازی مقابل غنا سرمربی تیم کره در میکسدزون گفت: از نتیجه بازی ناراضی ام اما از نمایش تیم راضی و به این بازیکنان افتخار می کنم.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

پائولو بنتو پس از اعتراض شدید به آنتونی تیلور داور بازی پس از مسابقه کارت قرمز دریافت کرد. وقتی کره یک گل از حریف عقب بود و می‌خواست روی دروازه حریف کرنر بزند، داور بازی را خاتمه یافته اعلام کرد که در نهایت اعتراض کادرفنی کره باعث اخراج بنتو شد. در نتیجه او نتوانست در کنفرانس رسمی این مسابقه شرکت کند.

 

البته بنتو می‌تواند روز قبل از بازی با پرتغال در نشست خبری تیمش با خبرنگاران حرف بزند. او در مصاحبه ای که بعد از مسابقه پخش شد گفت: امروز بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و حتی می‌توانستیم برنده این مسابقه باشیم. به نظرم اگر بازی مساوی می شد منصفانه می‌شد و متاسفم که این اتفاق رخ نداد.

 

بنتو ادامه داد: من این نتیجه را عادلانه نمی‌بینم، چون توانستیم باخت دو هیچ را به تساوی بکشانیم و گل سوم را روی یک اشتباه دفاعی – فردی دریافت کردیم.

 

او در پاسخ به سوالی درباره آمادگی تیمش برای بازی مقابل پرتغال هم گفت: ما در گروه سختی قرار داشتیم و حالا شرایط دشواری داریم اما تا آخر تلاش خواهیم کرد. ما متعهدیم که بهترین نتایج را برای کره بگیریم.

 

***

 

تیته: برزیل دارد نتیجه زحمات ۴ ساله‌اش را می‌گیرد

سرمربی تیم ملی برزیل از صعود سلسائو به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ ابراز خرسندی کرد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

تیم ملی برزیل به لطف کسب پیروزی یک بر صفر برابر سوئیس در دومین دور از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی 2022 جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که سلسائو ستاره اصلی خود نیمار را در بازی قبلی به دلیل مصدومیت از دست داد اما نبود ستاره پاری‌سن‌ژرمن خللی در برنامه‌های تاکتیکی تیته ایجاد نکرد و او به هدف اولیه خود که صعود به مرحله نهایی بود رسید.

 

تیته در پایان بازی بازی درباره تاکتیک‌هایش به خبرنگاران گفت: به لطف بازیکنانی که در اختیار داریم، ما از گزینه‌های تاکتیکی متنوعی برخوردار هستیم. این هم حاصل یک پروسه 4 ساله است که در کنار هم آن را ساخته‌ایم. پیروزی در بازی امروز هم حاصل این پروسه بود. الان وقت آن است که مزد 4 سال تلاش‌ و پیشرفت‌‌مان را بگیریم. بازیکنان ما با اینکه خیلی جوان هستند، از بازی در باشگاه‌های‌‌شان هم تجربه و درس می‌گیرند.

 

یکی از تغییرات مهم در ترکیب برزیل خروج رودریگو در اوایل نیمه اول و ورود لوکاس پاکتا به جای او بود در حالی که رودریگو در تنها گل بازی نقشی کلیدی داشت. تیته درباره این تعویض گفت: این یک تصمیم تاکتیمی بود و گاهی اوقات شرایط بازی به گونه‌ای پیش می‌رود که شما مجبور به اتخاذ چنین تصمیماتی می‌شوید. ما هم توانستیم جریانی که بازی داشت به سمت آن می‌رفت را پیش‌بینی کنیم.در کل بازی بسیار سخت بود. شاید در شرایط عادی پاکتا مورد استفاده قرار نمی‌گرفت اما شرایط بازی ایجاب کرد که از او استفاده کنیم.

 

یکی از صحنه‌های جالب بازی، خوشحالی احساسی تیته در کنار فرزندش ماتئوس باچی پس از گلزنی کاسمیرو بود که در نقش دستیار او هم در کادر فنی فعالیت دارد.

 

تیته در این باره گفت: همه می‌دانند که برای من ویژگی‌های انسانی و شخصیتی بسیار مهم هستند. شما قبل از ورزشکار بودن باید انسان باشید. من هم این را ترجیح می‌دهم. حالا ممکن است بعضی‌ها با من موافق باشند و برخی دیگر نه. پسرم مانند یک دستیار حرفه‌ای در کنار من کار می‌کند و من خوشحالم که او به من کمک می‌کند.

 

سرمربی سوئیس: با کمی شهامت بیشتر، می‌شد نتیجه بهتری کسب کنیم

سرمربی تیم ملی سوئیس معتقد است که نتیجه بازی شاگردانش برابر برزیل می‌توانست چیزی جز شکست برای آنها باشد.

 

جام جهانی قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

مورات یاکین سرمربی تیم ملی سوئیس پس از باخت یک بر صفر مردانش برابر برزیل در بازی دوم از دور دوم دیدارهای گروه G جام جهانی 2022 به خبرنگاران گفت: ما موقعیت‌های خوبی داشتیم. شاید با ارسال‌های دقیق‌تر می‌توانستیم نتیجه‌ای متفاوت را رقم بزنیم. اگر بانفرات بیشتری در حملات حضور پیدا می‌کردیم این شانس را داشتیم که به گل برسیم اما متأسفانه در این زمینه شهامت کافی را نداشتیم.

 

سرمربی ترک‌تبار سوئیسی‌ها ادامه داد: عملکرد تیم ما خوب بود. این یک کار گروهی خوب بود. بازی را باختیم اما درس‌‌های خوبی می‌توانیم از آن بگیریم.

 

سوئیس روز جمعه هفته آینده به مصاف صربستان خواهد رفت و برای صعود به مرحله بعدی نباید آن را ببازد. یاکین درباره آن بازی هم تأکید کرد: پیشرفت در تیم ما مشهود است و با حضور در چنین تورنمنت‌هایی بر تجربه آن افزوده می‌شود. ما در این بازی هم خوب جنگیدیم و تا همین الان هم توانسته‌ایم توانایی‌های‌مان را به معرض نمایش بگذاریم. به همین دلیل از نظر روانی برای بازی آخرمان آماده خواهیم بود و تلاش می‌کنیم که با کسب نتیجه لازم به مرحله بعدی صعود کنیم.

 

یاکین در پایان درباره حواشی احتمالی بازی تیمش برابر صربستان به خاطر مسائل سیاسی، اتفاقی که در جام جهانی 2018 رخ داد هم گفت: من تصور می‌کنم که ما برای این بازی به خوبی آماده شده‌ایم که این فاکتور مهمی برای ورود به زمین مسابقه است. ترجیح می‌دهم که تیمم روی فوتبال تمرکز کند به خصوص که این یک بازی سرنوشت‌ساز است. به جز فوتبال سایر مسائل برایم اهمیتی ندارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------