تعظیم و عذرخواهی سرمربی موفق ژاپن؛ الگویی برای مدعیان ناموفق!



تعظیم و عذرخواهی سرمربی تیم ملی ژاپن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی ژاپن پس از حذف تیمش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از هواداران تیمش عذرخواهی کرد.

به گزارش تسنیم، تیم ملی ژاپن که پیشتر با غلبه بر دو غول بزرگ دنیای فوتبال یعنی آلمان و اسپانیا به صدرنشینی E جام جهانی 2022 قطر رسیده بود، امشب ‌(دوشنبه) در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات به مصاف کرواسی رفت. نماینده آسیا با اینکه گل نخست بازی را به ثمر رساند در ادامه گل تساوی را دریافت کرد و در ضربات پنالتی قافیه را باخت. با این حال عملکرد ژاپن در این رقابت‌ها در ذهن بسیاری از فوتبال‌دوستان خواهد ماند؛ چرا که کاملا مشخص است صدرنشینی در گروهی که آلمان و اسپانیا در آن حضور دارند و صعود به مرحله یک هشتم نهایی که برای نمایندگان غرب آسیا بسیار دور از دسترس می‌نماید، کاری بزرگ و در خور تمجید است.

 

هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن بعد از این مسابقه به سمت سکوهای ورزشگاه الجنوب رفت و به سمت هواداران کشورش تعظیم کرد تا بابت این شکست از آنها عذرخواهی کرده باشد؛ این در حالی است که رسیدن به همین نقطه هم برای یک تیم آسیایی موفقیت محسوب می‌شود.

 

ژاپنی‌ها همان‌طور که با جمع‌آوری زباله‌های‌شان از ورزشگاه و رختکن، موفق به الگوسازی شدند به نحوی که شاهد تکرار این عمل از سوی فرانسوی‌ها پس از بازی با لهستان بودیم؛ در این مورد نیز می‌توانند الگوی مناسبی برای برخی سرمربیان مدعی باشند که با وجود عدم موفقیت‌ و ناکامی‌های پی در پی، هیچ‌گاه حاضر به عذرخواهی نشده‌اند و چه بسا همیشه هم طلبکار هستند! مربیان تاریخ مصرف گذشته‌ای که زیاد حرف می‌زنند و در عمل زنبور بی‌عسل هستند!

 

تعظیم و عذرخواهی سرمربی تیم ملی ژاپن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 موریاسو:‌ فوتبال ژاپن می‌تواند به رشد خود ادامه دهد

هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از حذف از جام جهانی گفت: این نتیجه برای ما ناراحت کننده است اما بازیکنان می‌توانند به خودشان افتخار کنند زیرا در بزرگترین صحنه جهانی رقابت کردند. امیدوارم به همین منوال ادامه دهند. فوتبال ژاپن می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

 

دومینیک لیواکوویچ در ضربات پنالتی سه پنالتی را مهار کرد و یک تنه تیم خود را به دور بعدی برد. موریاسو ۵۴ ساله گفت: ما به یک چهارم نهایی نرسیدیم و نتوانستیم این نقطه عطف را رقم بزنیم اما اسپانیا و آلمان را که قهرمانان سابق جهان هستند شکست دادیم. ژاپن می‌تواند پیروزی‌های بزرگی در صحنه جهانی داشته باشد.

 

بغض دروازه‌بان ژاپن: بهترین خودم نبودم ببخشید!

گوندا در پایان این جام طی 4 دیدار 4 بار دروازه‌اش باز شد که به‌نوعی می‌توان گفت او کارنامه قابل قبولی را از خود بر جای گذاشت.

 

او پس از پایان این بازی درحالی‌که صدایش از شدت بغض می‌لرزید گفت: می‌دانم که بهترین نمایشم را ارائه ندادم و می‌توانستم به تیم کمک بیشتری کنم.

 

گوندا که درضربات پنالتی نتوانست درخشش چندانی داشته باشد در پایان گفت: نمی‌دانم چطور از حمایت هوادارانمان تشکر کنم اما آن‌ها مطمئن باشند که ما دوباره برمی‌گردیم.

 

لیواکوویچ: پنالتی لحظه مورد علاقه من در فوتبال است

دومینیک لیواکوویچ اولین دروازه بانی است که در جام جهانی موفق به مهار ضربات پنالتی اول و دوم حریف می‌شود. او مقابل ژاپن ستاره تیمش بود و موفق شد پنالتی اول، دوم و چهارم کرواسی را بگیرد و تیمش را یک تنه بار دیگر به جمع هشت تیم برتر مسابقات فرستاد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

او پس از پایان مسابقه در گفتگویی کوتاه اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد:« واقعاً احساس فوق‌العاده‌ای دارم، اول از همه به خاطر تیم و و جو فوق‌العاده‌ای که داریم. از هواداران هم که همیشه حضوری فوق‌العاده دارند تشکر می‌کنم.»

 

ستاره کرواسی در مرحله یک هشتم مسابقات جام جهانی و صعود تیم به جمع هشت تیم برتر بیان کرد: رسیدن به این مرحله به هیچ وجه کار آسانی نیست. ژاپنی‌ها از ابتدا فشار آوردند. آنها بسیار آماده هستند، اما ما هم همینطور بودیم. 120 دقیقه بازی کردیم و در بازی بسیار سختی پیروز شدیم. 

 

او سپس درباره مهار سه پنالتی توضیح کوتاهی به این شکل داشت: پنالتی یکی از لحظات مورد علاقه من در دوران حرفه‌ای من است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------