کنایه سنگین به کی‌روش/ فوتبال ایران دقیقاً مثل یک پیاز است!



کی‌روش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بازیکن سابق باشگاه پاس می گوید: هر مربی که سکان هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت باید بعد از ۲ سال شاهد پیشرفت فوتبال ایران باشیم و مشخص شود از چه مرحله‌ای به چه کجا و هدفی رسیده‌ایم.

به گزارش میزان، محسن بیاتی‌نیا درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: عملکرد تیم ملی در جام جهانی بسیار ضعیف بود که هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشت. باید دید که تیم ملی از چه مرحله‌ای به چه مرحله‌ای صعود و پیشرفت داشته است؟ ایران از جام جهانی حذف شده است و بعد از گذشت ۲ هفته هیچ خبری از تیم نیست که برنامه بعدی آن چه خواهد بود؟ تیم‌های ژاپن، عربستان، کره‌جنوبی و استرالیا که در قاره آسیا حضور دارند تمام برنامه‌های‌شان برای جام ملت‌های آسیا مشخص شده است، اما همین روال برای تیم ملی فوتبال ایران تا جام جهانی دوره بعد هم پیش خواهد رفت.

 

وی در مورد انتخاب سرمربی آینده تیم ملی فوتبال عنوان کرد: سرمربی تیم ملی باید به آینده این رشته کمک کند و در مورد مسائل فنی صحبت کند. همچنین هر مربی که سکان هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت بعد از ۲ سال شاهد پیشرفت فوتبال ایران باشیم و مشخص شود از چه مرحله‌ای به چه کجا و هدفی رسیده‌ایم. در کنار فنی بودن باید یک فرد راستگو و درستکار باشد که به تمام علم فوتبال روز دنیا آگاهی کامل داشته باشد. فوتبال پایه را بلد باشد و به تمام رده‌های و زمینه‌های فوتبال ایران کمک کند.

 

کارشناس فوتبال اضافه کرد: فدراسیون فوتبال به مربیان خارجی همانند کی‌روش و ویلموتس پول‌ خوبی داده است و می‌تواند از نظر مالی بهترین مربیان دنیا را به ایران بیاورد. اما انتخاب سرمربی تیم ملی روی کارشناسی نیست، مربی خارجی یک فرد حرفه‌ای است و باید ببینیم از او چه می‌خواهیم تا سپس به او برناهه بدهیم. خیلی از مسائل انتخاب مربی خارجی در فدراسیون فوتبال اشتباه است و هر مرحله از انتخاب سرمربی تیم ملی روش دارد و قرار است با چه قیمتی مربی بیاوریم. کارهای این چنینی یک مراحل ابتدایی خاص دارد. مثل آسفالت کردن که همین طوری نمی‌شود یک جاده را آسفالت کرد و نیاز به زیرسازی و زیر ساخت دارد.

 

بیاتی‌نیا درباره وضعیت نا به سامان فوتبال ایران تاکید کرد: فوتبال ایران دقیقا مثل یک پیاز است که هر لایه از پیاز را برمی‎‌دارید بیشتر چشم‌ را می‌سوزاند. کی‌روش را یک ماه قبل از جام جهانی آوردند، اما هیچ دستاوردی نداشت و هم اکنون هم رفت دنبال زندگی خودش و پاسخگوی هیچ کدام از کارهایش نبود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فوتبال ایران بخواهد تا در جام جهانی آینده موفق باشد و از گروهش بالا بیاید باید ۹۰ درصد بازیکنان کنونی تیم ملی کنار بروند و نفرات جدید در رده سنی امید و ۲۳-۲۴ سال در تیم ملی انتخاب شوند. با حضور تیم‌هایی همچون ژاپن، عربستان، استرالیا و کره‌جنوبی شانس زیادی برای قهرمانی در جام ملت‌های نخواهیم داشت. هیچ کار مقطعی برای این سال‌ها که همه کشورها در راه پیشرفت هستند جوابگو نیست. باید برنامه‌ریزی بلندمدت در فوتبال ایران انجام شود تا چند نسل عملکرد بهتری نسبت به این دوره‌ها داشته باشند و مردم را خوشحال کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------