گل سوم آرژانتین به فرانسه غیرقانونی بود؟



گل سوم آرژانتین به فرانسه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
هواداران تیم ملی فرانسه در فضای مجازی، اعتقاد دارند که گل سوم آرژانتین نباید مورد تأیید قرار می گرفت.

به گزارش ورزش سه، هواداران تیم ملی فرانسه نسبت به گل سوم آرژانتین معترض هستند. زمانی که لائوتارو مارتینز صاحب موقعیت تک به تک شد، شوت او با واکنش به موقع هوگو لوریس دور شد اما در برگشت، لیونل مسی با یک ضربه کار را تمام کرد و آرژانتین به گل سوم رسید.

 

در حرکتی که منجر به گل مسی در وقت های اضافه شد، بازیکنان نیمکت نشین آرژانتین به هوای گل شدن شوت لائوتارو، وارد زمین مسابقه شدند. حتی 2 نفر از این بازیکن، پیش از آنکه مسی توپ را به گل تبدیل کند، در زمین مسابقه حضور داشتند تا گل تیمشان را جشن بگیرند.

 

حالا بسیاری از هواداران فرانسه در فضای مجازی، لحظه ورود 2 بازیکن ذخیره آرژانتین را وایرال کرده و معتقد هستند گل آلبی سلسته در شرایط غیر قانونی به ثمر رسیده چرا که تعداد بازیکنان حاضر در زمین، یازده به یازده نبوده است و شیمون مارسینیاک، داور مسابقه، به اشتباه این گل را تأیید کرده است.

 

با این حال، قوانین داوری در نسخه 2022 – 2023 که توسط انجمن بین المللی IFAB ارائه شده، اعلام می کند که داور تنها زمانی می تواند بازی را متوقف کند که بازیکن نیمکت نشین یا تعویضی یا اعضای کادر مربیگری، تداخلی در روند بازی داشته باشند.

 

در این متن آمده است: «اگر توپ وارد دروازه شود و دخالت (مانند همین ورود بازیکنان ذخیره به داخل زمین) مانع از به چالش کشیدن توپ توسط بازیکن مدافع نشود، اگر توپ وارد دروازه شود، گل مورد تأیید است».

 

گل سوم آرژانتین به فرانسه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

این اتفاق در رقابت های لیبرتادورس 2020 و در دیدار نیمه نهایی بین پالمیراس و اتلتیکو مینیرو نیز رخ داد. در آن بازی، دیورسون، بازیکن نیمکت نشین تیم پالمیراس، پیش از گلزنی هم تیمی اش یعنی گابریل ورون، وارد زمین مسابقه شده بود.

 

باشگاه اتلتیکو مینیرو در آن زمان، حتی خواهان لغو بازی به دلیل این اتفاق شد، اما رئیس کمیسیون انضباطی کنفدراسیون فوتبال آمریکا جنوبی، درخواست تجدید نظر را رد کرد. دخالت احتمالی دیورسون در هنگام گل نیز قبلاً توسط VAR در طول مسابقه آنالیز شده بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------